Intressant dialog...

God morgon!
 
Jag och vovven står beredda att gå ut och gå om bara en liten stund.
Allt är fixat utom köket här på morgonkvisten och frukosten i magen.
Tidningen var SKITTRIST, det fanns inte ett smack att läsa om, nog för att jag är beroende av min GT men händer det verkligen INGENTING mer på ön.
Irriterar mig dessutom ännu mer när det bara är gamla nyheter från fastlandet och världen FRÅN IGÅR som man läser i dagens tidning.
Inte bra.
 
Så till en intressant dialog från igår mellan mig och sambon.
 
Jag:
Du, jag skall beställa tyg imorgon och tänkte beställa till en sådan där tröja till dig, vilken färg på tyget vill du ha?
 
 
Sambon:
Eh... hm... jag vill ha svart.
 
Jag:
Svart...?
Jaha, du vill inte ha sådan där MÖRKGRÅTT melerat tyg då?
 
 
Sambon:
Hmmm...
Nej, jag vill ha svart.
 
 
Jag:
Nämen svart är ju så himla tråkigt, jag tror du skulle bli mycket snyggare i mörkgrått, eller varför inte mörkbått, det är snyggt till jeans ju!

(Jag springer dessutom in och hämtar två av mina egna tröjor och visar svart kontra mörkblått och mörkgrått).
 
Sambon:
Jamen alltså varför frågar du mig om DU readn BESTÄMT vilket färg jag ska ha på tröjan?
 
Jag:
Jamen jag tänkte att vi kunde vara överrens NÅGON GÅNG åtminstone.
 
Sambon:
Ja, okej, ta mörkgrått då!
 
Jag:
Okej, då gör jag det, är du säker (riskabel fråga, men så fortsätter jag snabbt:) men då kan man ju ta mörkgrått tyg och ha svarta muddar och kantning i halsen!
 
Sambon:
Visst, toppen.
 
 )
 
Dags för solsken och promenad, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0