Starke man...

God morgon.
 
Idag säger vädret mig bara en sak:
Stanna inne och sy-väder!
 
Läser GT och ser regionala nyheter varje dag, vilket är det stora namnet på allas läppar...?
Jo, Åke Svensson.
Igen.
 
Jag är socialdemokrat det har jag aldrig hymlat med och stolt sosse MEN...
När det gäller valet av Åke Svensson som Gotlands "STARKE MAN" så har jag aldrig gillat det valet.
 
 
Nej, jag har röstat på sossarna i kommunvalet, men har valt kvinnligt i förra och detta valet.
 
Åke för mig, det jag jag tycker mig haft koll på, och det har jag redan skrivit för flera år sedan, det är att Åke är av "den gamla goda tidens" politiker.
Dvs "hjälper du mig så hjälper jag dig", ja, jag har ju också redan skrivit om detta men jag har ju suttit ett antal frukostar på café St:t Hans som liten och hört hur affärsmän och politiker gjorde upp sina planer och businessar....
IHOP!
 
Då var inte Åke inblandad såklart för då var han för ung, men han verkar vara fostrad i samma anda.
Mygel, fix- & trix samt ett litet inslag av härskarteknik.
SAMT:
Slösar något enormt med våra skattepengar, ta bara nu den senaste tiden; Björinge-gate och fastighets-gate.
 

Nej, detta går inte ann, j
ag hoppas han stiger åt sidan nu, det är dags för annat styre i toppen hos sossarna på gotland och man kan bara hoppas att nästa "Starke man" blir "Stark kvinna"!
Utan dum- och mygelstämpeln som omgärdar själva ordet "Starke man".
 
Hur har jag det med "finnarna" idag då?
Jo, tack...
Eh...
Jag smällde i mig två tabletter direkt på morgonen fastän man skall ta en morgon och en kväll.
Nej, det har jag inte tid att vänta på, jag vill ha maximal effekt DIREKT.
Pfffff.

Nytt beroende:
En mönstergrupp på Facebook (som jag redan skrivit om).
Dock, nu börjar det bli så att det första jag gör när jag vaknar är att jag kollar vilka mönster som lagts upp.
Det sista jag gör innan jag somnar, kollar vilka mönster som lagts upp.
Jag känner att det börjar bli ett problem, jag börjar likna sambon (och många vänner) i att fippla med mobilen i tid och otid.

Men..
Jag kan ju missat något sjyst mönster, billiga är dom också.
Ja, jag säljer av själv också, annars hade det blivit dyrt, jag har ju haft en utrensning som jag redan skrivit om.
Nej, dags att sluta och missbruka, jag har så det räcker.
Skall bara kolla idag också och SEN... jag kan sluta, jag är inte beroende, jag kan sluta, jag är inte....
 
Nej, nu är det dags att sluta dega i soffan, JA jag har fakiskt tillåtit mig själv att bara sitta och hänga här framför morgon-tv ända till nu.
Jag gör det inte så ofta så ibland är jag väl lite "värd" det, alltså jag brukar inte sitta så många timmar framför morgon-tv menar jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0