En utmaning...

Det blir inte alltid som man tänkt sig...?
Kände mig väldigt dum idag när jag stod i en affär och hämtade upp ett mönster och gick ut därifrån med känslan:
Okej...
Vad händer nu och vad gör jag isåfall?
 
Inget jag kan gå in på just nu, men det återkommer jag isåfall om, magkänslan just nu känns bara "det här var nog inte bra".
 
Vad är det då jag skall göra framöver som är en utmaning?
Jo, jag har beställt detta mönster...
 
 
... i detta tyget...
 
 
... klädd med denna spets...
 
 
... som sedan skall klä en brud!!!!
 
Är inte det en utmaning så säg!?
Inte att jag inte kan sy klänningen utan mer att uppdraget är så fint och viktigt att jag verkligen måste lyckas.
Inte för att jag misslyckats speciellt ofta MEN ÄNDÅ...
Oj, jag har verkligen fjärilar i magen kring detta, känns jättekul och spännande.
 
Man får gå från utmaning till utmaning, ena dagen syr man en rullfåll i chiffong och nästa en brudklänning.
 
Jag har varit i farten sedan imorse, ISKALLT UTE, jag höll på att frysa ihjäl när jag var och gjorde ärenden.
Skall ta en varm dusch nu och sedan pyssla i syrummet och se om jag kan lösa halsringningen på "shabby-chic" tunikan idag, jag har lite egentid sömnadsmässigt nu innan brudtygerna kommer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0