Jag skall förstöra för bruden enligt vissa..

Snart skall jag TYDLIGEN förstöra den där stackars brudens bröllop enligt VISSA jag "typ är släkt med".

 

Sonen:
Vad är det där du håller på med?
Jag:
Jag syr ett prov i lakan till en brudklänning.
Sonen:
VA, ska du sy en brudklänning???
(skrikes ut i förfäran)
Åh herregud, du kommer förstöra den stackars brudens bröllopsdag om du skall sy en klänning till henne, DU kan väl INTE sy en brudklänning heller?????


Jag:
(som var fullpumpad med självförtroende efter att ha svängt ihop provklänningen)
Eh jo... tänk för att jag kan det va, faktiskt... sörru.


Sonen:
Jamen du är ju inte ens utbildad sömmerska.
Jag:
Nej men det behöver man inte vara för att kunna sy, jag har sytt sedan jag var liten för gudsskull, jag kan ju sy!


Sonen:
(som vatten på en gås)
Stackars den där bruden, oj, oj, oj, stackars henne.


Jag:
(Stackars dig för snart skall jag hänga dig upp och ner i hälsenorna på en egentäljd stång och skala av dig huden långsamt med en fruktkniv)

 

Dags att sätta ungen på plats?
Jo, det är det nog allt minsann, pfffffffft...

 
Bruden var iallafall här idag och provade provklänningen och den satt nästan som en smäck.

Jag behöver till den riktiga klänningen enbart:
Flytta upp midjan 2.5 cm.
Fixa lägre halsringning.
Sy in 1 cm över bystsnittet.
 
Jag är SÅ GLAD att jag gjorde en provklänning först i lakan för då kan jag bara överföra ändringarna till orginalklänningen och så räcker det med en provning innan dragkedjan och sedan KLART!
Kommer bli jättebra, JAG känner mig mer peppad över min förmåga än sonen den saken är ju klar.
 
Nu skall jag äta middag med sonen, vi ses kanske lite senare eller så ses vi imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0