När man har tonåring...

God morgon!
 
Inatt har jag sovit JÄTTELITE men...
Det berodde på ett av dom där små tillfällena som man får ta vara på när man har tonåring!
 
Dagen igår blev sömnad, stranden, som började bra men blåsigt.
Sen blev det värre och värre och jättekallt så vi gav upp efter 3½ tim och åkte hem, då var man som en ispinne.
Inte ofta man tycker det är skönt med en stekhet bil, men IGÅR var det det!
 
Väl hemma så blev det hundpromenad, dammsugning och sy-pyssel och sedan var klockan typ 23.30 och sonen dök väl upp en 10 minuter senare och vad händer då...?

Jo, vi började titta på bilder från förr och det slutade med att han ville se ALLA album från start till slut från mitt liv från 12 (då jag fick min första kamera) till 36 när jag började lägga in bilder i datorn.
Det är inte lite bilder jag har.
 
Och vi pratade, skrattade, jag blev hånad och vi pratade om honom, mig och hans pappa.
Ja, sonen har ju aldrig upplevt "oss ihop" eftersom vi separerade när sonen var 2 år så det är väl intressant att se och veta lite smått och gott om oss som par.
 
Vi hade kul och mysigt och VIPS...
Var klockan 02.30 och jag var bara tvungen att hoppa på huvudet i säng.
Ställde klockan på 08.30 för jag har ärenden att göra nu, fixa mönster OCH:

 
Idag inköps värstingstrykjärnet!
 
Jag har sedan två veckor sedan haft mina insparade pengar brännande i "fickan" och nu när jag skall sy brudklänningen så skall den inhandlas.
Äntligen.
 
Även andra förändringar skall nu göras:
Sonens bäddsoffa skall ut ur hallen och det blir arbetsplats nummer två för mig!
Stryk- och skärbord skall in samt att provdocka, coversöm-maskinen och jag kommer slippa flytta i och ur köket jämt.
Orkar inte mer.
Blir BRA för mig dock.
 
Nu:
Ärenden!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0