Skärp dig Österholm, dags att sy...

Go´dag!

Ute blåser värsta stormen, jag och Milousan skall snart ut och gå, VAD skall man ta på sig liksom?
Kallt eller varmt?
 
Soffan är iallafall såld, hämtas på tisdag, jag är nöjd, fick ett bra pris så "Tack-&-goodbajs".
 
Annars så gick ångestens vågor höga här idag, dags att börja SY på brudklänningen för vädret är ju ändå inget att hänga i julgranen tänkte jag.
 
Ändå började jag göra en massa annat trams för att slippa börja.
 
Tömma tygspillet i arbetsrummet, plocka i lådor, titta på ett mönster, sätta in en tvätt, plocka med pennor, VA FAN...
Skärp dig Österholm, tänkte jag och så satte jag igång...
 
 
... och så fort jag börjat gav det sig själv, det bara rullade på och blev riktigt, riktigt bra.

Fasen, jag vill också ha en spetsklänning känner jag nu jag håller på med denna, jag blir riktigt supersugen.
 
Till och med baksidan blev ganska mönsterpassad i tyget trots lite tygbrist...
 
 
... huvudsaken blommorna i mittenpartiet ser bra ut när jag syr i dragkedjan så är det lugnt.
 
Håller på med fodret nu...
 
 
 ... och när jag är klar med det så blir det promenad i blåsten.
 
Vi ses senare, shit...
Jag syr verkligen min första brudklänning, vilken dröm!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0