Hon kanske jobbade...?

Go´värr...
Eller var det "kväll"?
 
Var ute och gick med hunden efter jobb och middagen...
 
 
 
... och det var en skön kväll trots att timmen var rätt sen ändå.

Möter en ung tjej med vänner, typ 15-20, svårt att säga för en tant i min ålder.
Hon är rätt spacklad (eller väldigt spacklad) och microshorts (observera: INTE minishorts utan microshorts så skinkorna stack fram), kaninpälsväst och platåskor en helt vanlig torsdagskväll klockan 20.26 flanerandes (vinglandes på grusgången) längs strandpromenaden fram och tillbaka.
 
Så himla oproffsigt.
Vart kan man ragga längs strandpromenaden en torsdagskväll?
Hamnen var full med folk och dessutom fullt med båtar, då går man väl inte bland gubbar och tanter samt en och annan hundägare i den typ raggaroutfiten och försöker få napp?

Eller kanske hon var på jobb?
NEJ, nu var jag taskig, det var hon inte det lilla filckebarnet.
 
Dock kan ett gammalt raggarproffs av rang som en gång varit ung bara säga, eller jag borde sagt till henne:
Du är på fel plats för att visa upp dig så där, gå till hamnen, här får du aldrig napp.
 
Nästan hemma pussade Khashmir och Milou på varandra...
 
 
 
Så hade jag fått mail från Stof2000 och där talade dom om att dom minsann fått in ett stort parti av FRANSKA MODEPRINT TYGER och det var dessutom billigt, 79.90 kr/m ( i svenska pengar 99 kr/m) men längst ner i mailet ser jag att det står:
 
"OBS: Kan kun købes i Stof2000 butikkerne"
Dvs det kan endast köpas i Stof2000 butikerna.
 
VA, fy fasen vad snopet och vad sur jag blev, dessa finns ju bara i Danmark så då har man ju inte en chans.
Jag känner ingen i Danmark, kunde dom inte bara sålla bort oss svennar som bara kan handla på nätet... snyft.
 
Nu skall jag sova, vi ses imorgon igen och då är det fredag och i helgen verkar värmen komma tillbaka igen...
Det var ju inte en dag försent.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0