Vad varje sömmerska behöver...

Go´dagens allesammans!
 
Jag har inte hunnit blogga ett ord som ni märkt för här har det gått i ett hela dagen.
Jag började med Chifen, ärenden och handel och kom hem efter ett.
Sen blev det telefonsamtal till höger och vänster alltmedans jag virkade klart babyfilten!
 
Eller jag har 1/4 del kvar av trådar att fästa men det håller jag på med nu, och sedan skall jag virka en vit rand runt och sedan är jag klar...
Eller den skall ju fuktas och spännas/nålas upp på gummimattorna och SEN är den klar.
Men dom sista procedurerna går ju jättefort, det är bara trådfästningen som tar tid och är SKITTRIST!
 
Idag köpte jag så en liten ask...
 
 
... en liten ask som jag ska fylla med lite smått och gott framöver som jag behöver i "mitt nya liv"...
 
 
 Jag kommer behöva ha med mig mina läsglasögon för att se på nära håll, eget måttband, min fingerborg bland annat.
Det är en ask som kommer följa med till och från i min väska... i mitt nya liv varje dag.
 
Ååååååå såååååååå kul det skall bli.
Mitt nya liv och mina nya utmaningar.

Det var min dag det, påskafton är även klappad och klar och jisses vad mycket munterhet det vållat.
Komma med "nya förslag" till vissa i den här släkten är som att svära högt i kyrkan så prästen och hela församlingen hör det och sedan pinka i altargången som en final på det.
Man gör det inte ostraffat den saken är klar.
Vi har skrattat... typ.
 
Nu skall jag fortsätt på babyfilten och så ses vi kanske senare OM jag har något matnyttigt att komma med, eller så ses vi imorgon.
Vi får se.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0