Chiffong...

Go´kväll!
 
Här har det sytts till klockan 20.30 PRICK och nu är jag slut som fan.
Jag har hunnit med lite fållning av insidan på kjolen...
 
 
Såna små ministygn som knappt syns.
Svårt att fota så nära utan att det blir suddigt, men smått är det.
 
På det blev det två tröjor innan jag tog tag i något jättesvårt!
Två rektanglar á la 152 x 47 cm.
I CHIFFONG!
 
Vadå, det är väl inte så svårt, kanske ni tror...?
Svar: JO.
Svårt som fan till och med!
 
Chiffong glider hit och dit och fransar sig så det är inte klokt, det är en riktig mardröm faktiskt, dock, jag fick till den första rektangeln HELT OK...
 
 
... faktiskt bättre än jag trodde från början...
 
 
 Jag hade tur att min chef sydde en chiffongsjal till studentbalen i fredags och jag stod och lärde mig vid sidan om.
 
Det är egentligen bara att vika in kanten efter hand och bara sy.
Jag pressade dock första viket försiktigt på låg värme med strykjärn (som man alltid gör i vanliga fall ju) innan jag satte mig att sy, sedan vek jag precis som hon gjorde under själva sömnaden.
 
Jag stängde av ljudboken för att inte ha störande moment, höll tungan rätt i munnen och så skall chefen få se om hon tycker att det är godkänt imorgon för detta sydde jag hemma ikväll.
Håll tummarna att det blir godkänt och att jag fixar del två av rektanglarna.
Nu skall jag se på andra som syr för nu är det Project Runway och imorgon är en nyar dag...
Med syjobb!
(ÄLSKAR DET!!!)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0