FINLÅDAN...

Paviljongsplan tidigt imorse...
 
 
 
Det enda man kan klaga på just nu är:
Dom ISIGA vindarna!
Vad hände med värmen?????
 
Idag fick jag ta på mig fleecetröja under vårjackan när jag gick på hundpromenad.
Dock, ja det är sol, men man får fan hålla sig i lä om man skall sitta ute.
 
Jag har nog för övrigt fått lite färg...
 
 
Ja upptill, men magen är kritvit och resten av kroppen också för den delen.
 
Konstig bild?
Ja, det beror på att det är en gammal, gammal spegel som har havererat lite i glaset och blivit jättegammal.
 
Fint på balkongen...
 
 
... jag fick lavendel av min vän igår och det blev en på varje balkong!
Luktar JÄTTEGOTT när solen lyser på den.

Innan jobbet var jag så förbi "JärnAB Södertorg", vet ni vad som hänt...?
Nej, hur skall ni kunna veta det, jo, jag vann...
 
 
... fem hundra kronor i deras utlottning av presentkort!!!!

Ja och inte bara jag, nej även min bästis Syster J vann också ett.
Jag lägger detta presentkort i arbetsrummet och jobbar mig mot det där ni vet...
 
 
... som jag vill ha!
Jag har en bit kvar till dom där 4500 tusen, bara 4500 - 500 - 450 = 3550 kr kvar då.
 
På söndag skall chefen ha utförsäljning av stuvar och dylikt så jag köpte tyg INNAN som jag vill ha...
 
 
... som jag betalar när jag får pengar i nästa månad.

Jag fick/köpte 2 meter för noll och ingenting, ville betala det hon begärde men det ville hon inte höra talas om.
Jag = Tacksam.
Hon är såååå toppen.

När jag kom hem stuvade jag om bland mina tyger och fick loss en låda, det skall bli min FINLÅDA från och med nu...

 
... där jag bara har FINTYGER!
 
Och utanför jobbet i gräsmattan har det upptäckts...
 
 
RABARBER!
 
Jag tog med mig lite hem för att göra paj imorgon, skall bli sååååå smaskigt.
Nu skall jag gå och sova, vi ses imorgon igen.

Bra dag...
I vanlig ordning!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0