När Madde är på jobbet...

Go´kväll.
 
Lång dags färd mot natt och snart får jag äntligen gå och lägga mig, jag är lika trött som igår.
Jag har liksom gått in i sängväggen och ser fram emot att få sova.
 
Så till mamma idag...
 
Jag är på jobbet.
Mamma ringer.
Jag svarar vid andra omringningen för jag tänker "Något måste ha hänt" eftersom hon vet att jag är på jobbet.
 
Mamma:
Torktumlaren har slutat fungera mitt i ett program, VAD SKALL JAG GÖRA?????
Jag:
Men herregud, jag jobbar  och du ringer om en sån sak?
Stäng av och sätt på igen för guds.... hej då!
Jag knäppte av ljudet.
 
1½ timme senare, jag ser att jag fått TRE missade samtal från mamma.
Ringer upp och tänker att nu har väl skiten brunnit upp.
 
Jag:
Ja, det är jag, vad är det (teaterviskar)?
Mamma:
Ja, den har stannat mitt i programmet IGEN, vad gör jag???
Jag:
Stäng av den och sätt på igen men är inte Denny hemma?
Mamma:
Jo.

Jag:
 
Eller kanske...
 
 
 Jag:
Denny är hemma och så ringer du mig på jobbet???
Hej då!
 
Vi ses imorgon igen, sov gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0