När morsan överraskar...

Go´kväll!
 
Det blev sen blogg idag igen men idag är jag i alla fall inte så trött som jag varit dom senaste dagarna.
Jag tog/fick mig en REJÄL sovmorgon och skippade hundpromenaden innan jobbet, det var smart, jag har känt mig som en ny människa idag.
Pigg som en mört även EFTER jobbet.
 
Så måste jag bara skriva en liten kortis om min mor igen.
 
För någon vecka sedan pratade vi om klänningar och modestilar i övrigt som håller.
Jag säger:
"Jag brukar se en serie, ja du vet inte vad det är för serie men den handlar om 4 singeltjejer i New York och den kom väl på 90-talet har jag för mig och gick väl i några år... bla... bla..."
Och så beskrev jag Carrie Bradshaws klädstil som ännu håller trots att serien är så pass gammal.
 
Mamma:
Jamen det vet jag vad det är för serie, den är jättekul!
 
Jag:
Nej det vet du INTE, allstå den har du aldrig sett, repriserna går mitt i natten och den är knappast något för dig, det är inte din stil alls.
(självsäkert och tvärsäkert uttalat dessutom)
 
Mamma:
JOHOOOO, den har jag visst sett, dom bor på Manhattan, en avverkar karlar på löpande band, en är advokat, en är hon med kläderna som skriver och är ihop med han BIG.
Jag tycker dom är helfestliga!!!
 
Jag:
Va....?
På riktigt!?
Ser du "Sex and the city"?
 
Mamma:
Ja.
(Morsan har koll!!!)
 
Jag:
Åh fan.
 
Och tänkte:
Vi är snart lika gamla jag och min mor, hon verkar bli yngre och yngre och jag blir bara äldre och äldre, snart möts vi väl på mitten.
Jisses Amandus, snopet minst sagt och väldigt otippat.
Trodde inte det var hennes stil faktiskt, men det var det visst.
 
Dags för Mums-Mums och mello, nu får vi hålla tummarna att han går vidare,  vi ses imorgon igen!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0