Pang så släppte linan...

Idag blev det en lång morgon framför morgon-tv, vid 10-tiden drog vi ut mot Snäck...
 
 
Det var mulet på ditvägen, men när vi kommit i halva Kärleksstigen så sprack det upp och resten av dagen blev solig och blå himmel...
 
 
Sen satte jag mig i solen i bersån där det var sommarvarmt (lite krispigt i luften i övrigt, men i bersån har man ju alltid varmt) och linne på, byxor uppkavlades...
 
 
Kritvita ben fick lite behövlig färg.
 
Så hade jag tvättat sonens gardiner och i samma veva klippte jag av dom och sydde upp!
Dom har han väl haft 1½ år och jag har behövt fixa dom sedan jag hängde upp dom men har bara nålat upp till "önskad längd".
 
Idag fick jag dock ett ryck och CHOP-CHOP och så var dom både kapade och uppsydda på mindre än 20 minuter.
Ja, det var ju duktigt av mig.
 
Sedan skulle vi hänga upp matrumsgardinerna som också blivit tvättade idag (ALLA gardiner är klara nu!!!!) och i matrummet så har vi som en lina med skruvar i båda ändar, jag och sambon hjälptes åt, han fick sklruva och jag höll emot på andra sidan och PANG så släppte linan!
 
Den hade släppt inifrån och det var inte lätt att laga helvetesskiten (ursäkta) men tillslut...
Lyckades jag!
Den smällde av ytterligare två gånger men tredje gången hade jag lyckats skruva till den så hårt så den höll för att hänga upp gardinerna igen.
 
Jag drog en lättnadens suck, det hade inte varit kul att behöva lägga pengar på nya gardinstänger när vi inte har några men leva utan gardiner i matrummet, nej DET hade inte gått.
Nu slapp vi det, jag fixade biffen!
 Sen lagade jag mat...
 
 
Medans jag startade upp...
 
 
... denna i tunt sweatshirttyg... baksidan...
 
 
... som jag tyckte blev jättefin och framsidan som jag fotade nu när det blivit mörkt och bilden blev mindra bra...
 
 
 
Ni får se lite bättre bilder imorgon, dags för mig att krypa till kojs, imorgon blir det andra bullar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0