Ska man dra det ett varv till...?

God morgon!
 
Sitter i soffan och funderar på mer kaffe.
Har varit vaken sedan 07 och borde väl komma igång men jag har bestämt mig för att softa en liten stund till, det blev sent igår.
 
Fick lite byxfrustration faktiskt att jag fortsatte jobba fram till 21.00.
Byxan jag skall sy tar MAX 40 minuter, men efter att ha sytt upp ett prov i det mönster jag hade från SoS i lakan tyckte jag att "haremsbyxa" blir bara inte bra.
 
 
Jag tog då dom medhavda byxorna och gjorde ett exakt mönster efter det och sydde upp i lakan och kände:
NEJ, det här blir fortfarande inte bra, då var till och med mitt byxmönster bättre.
 
Antklimax.
Ja, det är inte min smak men märk väl beställarens.
Vad gör man då när man redan gett andra förslag men beställaren sa nej, skall man försöka igen?
Säga att "rent estetiskt blir det inte snyggt ihop med tunikan, tänk om".
 
Jag gav detta förslaget innan jag körde igång...
 
 
... och detta...
 
 Kan man dra det ett varv till eller...?
 
Fortsättning följer, jag fortsätter på kjolen i chambray tills jag vet HUR jag skall approacha detta.
Vi ses senare, ha en bra söndag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0