Uppkavlade jeans...

God morgon!
 
Det blev inget bloggande igår som ni säkert märkte.
Jag hade ingen tillgång till en dator förrens klockan 23 och då...
Hade jag ingen ork att blogga.
 
Jag skulle sova då hade jag tänkt, hm, ja nu blev det inte så.
 
Jag somnade inte förrens runt 02, kunde inte somna av någon underlig anledning, så vaknade jag 05.15 av en motorcykel och har varit vaken sedan dess, så jag har sovit 3½ timme.
Det kommer bli en lång dag med andra ord, först Chifen nu och sedan jobbet, men har jag bara fullt upp kan jag nog stå på benen till klockan 19 typ.
 
Och kände ni LUFTEN ute igår?
Va, sommarvarmt på riktigt!
 
När jag gick hundpromenaden på morgonen var det tunn fleeceväst och vindjacka som gällde.
När jag cyklade till jobbet var det tunn vårjacka öppen som gällde.
När jag cyklade hem från jobbet vid 18.15-tiden var det kortärmad blus, uppkavalde jeans och jackan i väskan som gällde!
 
Från vår -> sommar på en dag, ljumt i luften och härliga vindar.
 
Väl hemma var det smällhett i lägenheten, upp med båda balkongdörrarna och jag hade korsdrag, lyssnade på fågelsången från trädgården.
Mamma och jag sa att vi borde ha grillat men vi hade inget hemma, vilken sommarkväll.

Jag hoppas det håller i sig, man blir så glad och go´ och glad av värme.
 
Nu skall jag hoppa i duschen och försöka måla på ett fejs på den här gamla (svullna i ansiktet) tanten, hon som har sovit 3½ timme.
Jag längtar tills jag får lägga huvudet på kudden och sova.
Några timmar kvar tills dess, jag önskar jag hade kunnat vrida tiden tillbaka och att jag kunnat sova inatt.
Vi ses ikväll.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0