Vad i helvete tog det åt kattfan!????

Det blev en långtur till Snäck idag efter hemmafix och när solen kom fram, vi hade tur och mötte nästan inget folk.
Söndagar är såååå sköna, folk är verkligen inte i farten förrens mycket senare.


Men vad händer så när vi kommer "i höjd med Indiska"?
Jo, det skall jag berätta.
 
Där går vi på väg hem, vi ser en katt som brukar hålla till där på Adelsgatan som sitter på andra sidan gatan.
Vi passerar katten och det är inget mer med det och vi har kommit ända till Synsam när jag hör ett kattvrål, vänder mig om och katten kommer farande i rasande fart, skrikandes och fräsandes och rest ragg rakt mot Milou.
 
Jag hinner reagera så pass att jag rycker tag i Milous koppel, får tag och svänger henne upp i luften och runt som om jag ska kasta slägga...
 
 
... katten kastar sig efter, jag skriker och vrålar mot katten och försöker sparka bort den, hunden dimper ner i backen, katten gör utfall igen och jag är så pass nära nu att jag rycker åt mig hunden och får upp henne i famnen, katten kastar sig mot mitt ben, jag försöker sparka katten men missar och katten också.
 
Folk står och tittar, men tillslut när jag fått upp henne i famnen börjar en kille gapa och skrika på katten för att hjälpa mig så jag skall slippa fler utfall på mig och kastar något, katten flyr in i ett hål i ett hus!!!
Vad i helvete tog det åt kattfan!????
 
Hundens hjärta slog så jag trodde det skulle hoppa ur bröstet och mitt med, fy fan så rädda vi blev och fy fan för den där kattjäveln.
Hur fasen kunde den få för sig att attackera oss när vi passerat med god marginal på gatan och dessutom fara efter oss när vi var långt borta!?

Ja, jag säger det igen:
Kattjävel och stackars Milou, mår riktigt dåligt över att jag ryckte upp och runt henne så i kopplet, stackars hennes hals, men å andra sidan:
Tänk om katten klöst ögonen ur henne som den bara var millimeter från att göra, RYYYYYYS!
Ja, det var INTE en trevlig avslutning på våran annars så härliga vårpromenad.
 
När jag kom hem så sydde jag muddar på ärm och hals på sweatshirten och sedan fick jag ett ryck när jag satt och nålade på muddarna i solen ute på balkongen i en brasse:

Skura golvet på balkongen, göra rent möblerna och ta upp dem?
JA, det gör jag!
 
Sagt och gjort, golvet skurades, möblerna fick jag upp med hjälp av mamma och DÅ...
Gick solen i moln!!!!
 
 
Nåväl, då är det rent när solen väl lyser igen!
 
Nu skall jag fixa kaffe, ta en paus och sedan fortsätta och sy.
Sambon, ja han är ute och spelar golf, VISSA har det BRA!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0