Fadern på Ica...

God morgon!
 
Jag har sovit 11 timmar och 10 minuter inatt.
Känns som om jag var lite trött kanske.
Men betoningen på lite.
 
 
Tillbaka till igår då, och efter jobbet.
 
Jag hastade in på Ica, handlade mat och jag köpte faktiskt lite godis.
Ja, jag var så himla sugen, handlar och mitt emot mig på andra sidan bandet står en "yngre man" i 30-årsåldern med två barn i 7-8-9- årsåldern.
 
Jag packar ihop mina grejer, tar godiset sist och kan inte motstå för jag är både hungrig och godissugen så jag öppnar påsen och tar en chokladbit.
 
Pappan, den helt klart ÖVERANSTRÄNGDE fräser:
- Men herregud, måste du stå och trycka i dig godis mitt framför oss!!!!
 
Jag tappar hakan.
Va, sa han verkligen det där just prscis nu till mig?
 
 
Finner mig blixtsnabbt och replikerar (ler stort och säger i trevlig ton för det står ju barn där)
 
- Hörrududu, jag är faktiskt 44 år och vet du vad, jag bestämmer faktiskt SJÄLV om jag vill stå här och äta av mitt godis som jag precis köpt!
 
Öppnar påsen, tar fram en stor hallon/lakritsskalle och "trycker" i mig.
LER med godiset i munnen och sträcker fram påsen till barnen och säger:
- Varsågoda!!!!
 
Pappan vänder på klacken, kommenderar ungarna "KOM!" och dom tittar ömsom på mig och sedan på pappan och på godispåsen och pappan igen "KOOOM NU!", dom lomade efter sin "go´e, glade far".
 
Kanske inte det sjystaste mot barnen att erbjuda godis, men ärligt talat:
1. Vad är det för fel på folk, dvs fadren i detta fallet.
2. Vad lär han sina barn när han står och hoppar på en annan VUXEN som dessutom är äldre än han själv? (Man skall ha RESPEKT för dom äldre lille vän)
Han lär dom ju knappast vett och etikett eller för den skull respekt.
 
Nog för att jag kallat äldre män (den ena gången när vi skulle till min kusin och äta middag och en gubbe står och gapar från en balkong och den andra när en berner senner springer okopplad och jag får en utskällning av en äldre SENIL man att jag "springer runt med en löptik i stan") "gubbjävel" i min ålder men då är det faktiskt när jag blivit påhoppad själv och fått tillmälen som varit helt omotiverade kastade i ansiktet på mig.
När någon brister i respekt på det sättet och börjar kalla mig fula ord, då... får dom passa sig.
 
När jag så står i kassan och blir påhoppad för att jag äter godis, seriöst...
Jag bestämmer faktiskt det själv tro´t eller ej.
 
Nåväl, efter en rolig dag på jobbet, ja, då var det så dagen slutade.
Kul.
 
Nu skall jag snart sätta igång med att sy en gardinlängd innan jobbet, vi ses ikväll eller imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0