Jag hade vägrat gå utanför dörren...

God morgon folket!
 
HJÄLP vad det har stormat inatt!!!!
 
Jag har vaknat från och till av stormen och undrat om huset kommer stå kvar på morgonkvisten, nu gjorde det ju det och i brevlådan låg till och med morgontidningen från GT.
Imponerande om ni frågar mig, jag hade vägrat gå utanför dörren som tidningsbud i detta vädret men det har inte det verkliga tidningsbudet gjort, hatten av säger jag och TACK för att jag fick läsa min tidning trots vädret.
 
Vi har kvar en klass 2-varning tydligen och på tv´n märks det lite i den formen att det hackar lite nu när jag sett morgon-tv.
Antennen utanför verkar ha det tufft.
 
Hur blev dagen igår då?
 
Jo, jag fick ner alla adventsstakar och julstjärnor i ett naffs och det blev stämningsfullt i mörkret till kvällen...
 
 
Det slutade regna vid 14-tiden men vi gick aldrig ner på stan.
Vi hade helt enkelt ingen lust pga ovädret på morgonen.
 
Åkte och handlade istället och sedan förberedde jag denna mat...
 
 
... till familjen.
 
Från mormors kokbok (naturligtvis) men utan ölen i buljongen.
Nej, jag tog bort den och hade i 1 msk balsamvinäger "av en finare sort" istället och det blev jättegott i buljongen.
Jag hade även en naturligt gjort grönsaksbuljong x 3, kalvfond och soja, ja mormors recept MEN ändå min egen.
 
Jag gjorde en jätteladdning i min stora järngryta, det blevbara en miniportion kvar när fyra personer ätit varsin två portioner.
Till och med mamma bad om påbackning, tror bestämd den var god då.
 
Efterrätt blev:
Banan i ugn späckad med marabou mjölkchoklad, kanel och flytande grädde till.
Söndagsmiddag UTAN BESVÄR, allt skötte sig själv nästan.
 
Sonen och jag satte oss också och gjorde ett "personligt brev" till ansökan till gymnasiet.
 
Det förra utkastet han hade gjort fick mig att gapskratta, ja, inte för att vara taskig men det var inte direkt någon som skulle få en skola att känna att "HONOM SKA VI HA!!!".
Sonen skrattade själv och när vi sedan skulle skriva ihop en ett nytt personligt brev skrattade vi gott åt våra töntigaste floskler.
 
Tillslut fick vi iallafall ihop något som liknade något som en tonåring skulle kunna stå för och det blev high five på det och ännu mera skratt.
But we made it!
Det var full fart här hemma hela dagen och vid 18 var jag helt slut, då dog jag i soffan och rörde mig inte på hela kvällen.
Såg alla favoritprogram och dråsade i säng lagom till Homeland.
 
Nu är det ny dag, jag måste sy i det där fodret i kappan NU.
Vi ses ikväll, ha en bra dag alla glada måndagsfirare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0