Man blir utfattig på att betala skall...

Ibland känner man bara PUST.
Just nu känner jag PUST.
 
Tack gode gud för Klokboken när jag ballar ur och nästan får magsår på mig själv, hon kan allt bena ur saker åt en när man får panik...
... och när man trasslar in sig i saker som man bara inte får ihop i slutändan.
Det är DÅ man ska vara glad åt en bästa vän som Klokboken, alla borde ha en Klokbok.

Nu känns det bättre, jag har även förtydligat mig själv.
 
Från promenaden idag, ett lusthus i Botan with a view...
 
 
 
... och rosen "Leonardo da vinci" blommar för fullt, jättevackert minst sagt.
 
Hur gick det då med kjolen igår?

Jodå, det gick JÄTTEBRA ända tills jag upptäckte att jag NATURLIGTVIS sytt på kanten som var kapad var påsydd åt fel håll.
Ja, jag som hade varit så himla noga och naturligtvis för att jag inte ville göra fel... gör fel.
Det slår väl aldrig fel.
Fick sprätta försiktigt, försiktigt och sedan fick jag på den rätt och snyggt...
 
 
 
 
... a halleluja moment och underkjolen blev väl också bra...
 
 
Sydde även kappan i ett naffs, den blev perfekt såklart för där hade jag ju ingen imagenär press på mig, det var väl det jag visste.
 
Idag har jag sytt en gardinlängd samt sydde klart ett par byxor samt lagade ett par byxor samt sydde ett knapphål...
... för när jag skulle sy upp nästa par gardiner så blev det helstopp...
 
 
Dom var så ojämna i både längd och bredd att jag kunde inte fortsätta eftersom jag/vi inte fick tag i kunden för att kolla om dom skulle vara olika längd på (ifall dom sitter på olika ställen) eller om kunden bara haft så långa gardiner och dom korvat sig på golvet så hon aldrig märkt det.

Omöjligt att veta om man skulle jämna till och sy jämt eller bara lägga upp och det ska skilja 8cm per längd, bara att lägga ner DET och sedan får jag fädigställa en annan dag.
 
 
 Är ganska trött i huvudet idag, har faktiskt även pratat med skattemyndigheten angående "eget företag".
 
Bara det att varje gång någon börjar prata MOMS, sociala avgifter, egenavgifter ja då stänger jag av.
J
ag menar jag ringer ju för att få inormation men ändå orkar jag bara inte ens tänka mig eget företag när det dras igång.

Man blir ju utfattig på att betala skatt.
Eh...
Ja, sade hon som är sosse.
Fan, jag måste bli moderat om jag skall bli egen företagare, känns piss.
 
Dessutom ser man fördelen med att vara anställd.
Jag måste bli anställd, jag vill inte starta eget.
Usch.
Fast det är ju det jag vill, ja ni fattar.
(Gud i himmelen...)
 
Nåväl, då blev jag bara jättetrött, jättesur, irriterad och har inte lust med något.
Jäkla skattemyndigheten, jag skulle aldrig klara av att ens tänka mig att fixa moms.
 
 
Slut för idag, tack för idag, vi ses imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0