När någon är stolt och snigelmatte...

Igår när jag var hos Syster J började jag nästan gråta faktiskt.
 
När man har en vän som säger att hon är STOLT över en då slår det ann en nerv i en.
Hon sa det så avskalat och bara typ "att göra något som du gör nu och byta spår mitt i livet det kräver mod, och när jag såg dig där i ateljén i torsdags då blev jag så stolt över dig."
 
Jag:
Tack, vad glad jag blir.
Futtigt svar kanske men jag fick en klump i halsen.
 
Så sa hon lite mer, att jag var duktig, och jag fick allt hålla tyst för att inte darra på rösten.
 
Man blir sååååå tacksam att man har vänner, gamla goda vänner där vi kan finnas för varandra i med och motgång.
 
Vaknade här förut och var så himla glad när jag tittade ut för det såg torrt ut på gatan.
JIPPE, då blir inte hunden så geggig när vi går ut och går.
 
Fem minuter senare ser jag att det börjar stänka på fönstren.
Känner att vi ska kasta oss ut så fort som möjligt ifall det börjar regna idag.
 
Och på tal om hunden igen då.
Igårkvälls, jag skulle bädda i rena lakan.
 
Tar hela rasket och lägger på golvet (städat och renskurat) och börjar bädda i tunna madrasskydd, plockar upp lakanet och bäddar i på sambons sida, vänder mig om för att ta mitt och...

...ursäkta...??????.....
 
 
...en hund som är SÅ TRÖTT så hon inte kan vänta på "Färdigbäddad säng" lägger sig helt sonika på högen på golvet och slocknar stenhårt.

Man skulle kunna tro att jag bäddar som en snigel i slowmotion, detta är dock max två minuters jobb för HELA dubbelsängen.
Men Milou är trött och matte bäddar tydligen som en snigel trots allt!
 
Jag började gapskratta och säger:
Men M-I-L-O-U, vad gör du?
Hunden lyfte inte ens på huvudet.
 
Jag bäddade klart sambons sida och lyfte sedan upp Törnrosa och hon sov vidare som en stock, helt seriöst, detta måste vara det mest sovvänliga hundrasen ever.
Efter klockan 20, då är det läggdags enligt "Mat-&-Sovklockan" och det verkar MÅNGA cavvar om man skall tro cavaliersidan jag är medlem i på Facebook.
 
Nu är klockan 09, nu skall vi ut och gå långpromenad.
Vi ses ikväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0