Alltid något...

Go´kväll.
 
Från och med nu en ny verklighet.
Inget jag någonsin kunnat drömma om skulle inträffa och sannerligen inget jag vill, men har ändå försökt göra det bästa av en fruktansvärd för mig situation.
Ibland kan man bara tacka gud för goda vänner och en sambo som står ut med allt.
 
Annars då?
 
 
Morgonstund har guld i mun(d) och när solen kommit upp satte jag igång med läxan som jag inte orkade göra igår:
Mera fickor!

 
 
 
Gick såååå mycket fortare än när jag gjorde det första gången, fattar grejen, case closed och då får jag hoppas på svårare fickor till nästa gång.
 
Ångade sedan ner till jobbet och lämnade, vidare en sväng med hunden, hann börja sprätta på nästa läxa och sedan in i duschen och iväg på världens värsta möte till den nya verkligheten.

Första dagen idag sedan början på april som jag tvingade mig i mina kängor dessutom...
 
 
... fan så trist det också alltså.
Dock:
Klänning blev det iallafall SÅ kallt var det inte.
Alltid något, man får vara glad för det lilla.

På hemvägen efter mötet var jag så och hämtade upp min nya investering för min återbäring från LF...
 
 
... paket från Tygverket minsann...
 
 
 
 Min alldeles egna presskudde.

Ja, så nu är syberhörsfamiljen utökad av en ärmstrykbräda och en presskudde, it´s a halleluja moment.
Båda i princip GRATIS också.
 
Imorgon skall jag jobba.
Det blev ett byte istället för idag, då blir det imorgon istället, funkar jättebra för mig och det var jag själv som föreslog det.
Kände att mötet idag krävde hela mig efter läxan så då kom jag och chefen överrens om detta.
 
När jag kommer hem skall jag ego-sy...
 
 
... i detta...
 
 
... tyget som faktiskt är snyggare än det ser ut på bilden.
 
Nattinatti folket, nu skall jag sova.
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0