Fint och fult...

God morgon!
 
Jag tyckte väl jag var lite stel i benen igårkvälls när jag legat still igår.
Beräknade via nätet nyss hur mycket jag faktiskt gått igår och då blev det 1.4 mil, inte undra på "lite stelhet" då.

Har fastnat framför morgon-tv och skall väl snart sparka igång mig själv alldeles strax och sätta mig och sy, har varit upp sedan 06.45 så det börjar väl bli dags nu.
 
Sen skall jag till jobbet och lämna chiffong-tjafs som jag sytt som jag tycker ser BEDRÖVLIGT ut.
Jättebedrövligt.
Dock, inte jag som bestämmer att det skall på ett plagg och det var kunden som VILLE HA det första provet jag gjort, som dessutom ser ännu värre ut.
 
Usch, jag skäms.
 
Inte för att jag egentligen gjort ett dåligt jobb utan att maskinerna rispar lite i tyget på vissa ställen och "bucklar till sig" på andra för att tyget är så tunnt och trots supertunna nålar så...
Huvva.
 
Fint...
 
 
... och fult...
 
 
Jag har försökt pressa ut det så gott det går och så försiktigt jag kan med mitt fantastiska strykjärn (eller ångstation) men man kan ju inte trolla om jag säger så.
 
Dags att sätta fart här, vi ses ikväll igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0