Morsan är bra att ha...

Go´kväll!
När man behöver saker men inte har råd...
MOM to the rescue!
 
Saker jag skulle behöva till mina två arbetsrum är bla en ärmstrykbräda och jag försökte hitta något prisvärt på nätet.
399 och 499 var det "prisvärdaste" jag kunde hitta och DET var ju inte så prisvärt.
Iallafall inte för mig med noll ekonomi.
 
Klagar över detta faktum till mamma och hon säger:
- Men du, jag tror jag har en sån där någonstans...

ABRAKADABRA och en liten stund senare har hon trollat fram en ärmstrykbräda!

 
Den blev skurad och lades på tork, mönster gjordes till skumgummit som skall vara under och även tyg valt till ovansidan.
Bara att sätta fast när allt är torrt igen.
 
Vilken höjdare, hur bra som helst och helt GRATIS dessutom.
 
Det jag även skulle behöva är en presskudde för tex kupor, axlar m.m...
 
 
... och hittade en för 159 + frakt 49 på nätet.
 
Har inte ju då inte råd som sagt men vad händer vid lunch när jag håller på och syr som bäst?
 
Jo, jag får ÄTERBÄRING från Länsförsäkringar på 237 kr 
Inte många kronor det egentligen, men vad räcker det till när dom kommer i november?
En presskudde såklart!
 Det enda jag hann sy på för egen del idag var mittsömmen i ryggen på den där (hiskeliga) testkoftan...
 
 
Over and out för idag, jag skall upp tidigt imorgn och träffa Chifen, sedan gå på möte och sedan göra läxor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0