Så förbannat nöjd med mig själv idag...

Så förbannat nöjd med mig själv idag så det är inte klokt för som jag svor här på eftermiddagen och talade högt för mig själv.
 
Vi börjar från början:
Jag satte igång med den itusprättade jackan och byxdressen och sydde på ett satinband i nacken samt sydde ihop byxdress-axlar ihop med fodret så det blev som nytt...
 
 
... bara det att när jag kom till andra sidan diffade det hela...
 
 
 ... 1.5 cm.
 
Det blir till att sprätta hela armhålan, skära bort lite tyg samt sy om hela ärmhålan.
Noooooo, men jag vet att när jag gjort det, och fått ihop den axeln snyggt så kommer jag vara så jäkla nöjd.
 
Sedan drog jag till Fiket och åt lunch med Syster-Yster.
Vidare och köpte dragkedjor i basfärger för halva priset i en tygaffär som skall lägga ner och även mönsterpappersrullar, ett annars dyrt tyg till mina blivande sportbyxor och imorgon tar jag med mig lite "sjalp" och köper sidentyg för även DET är det då ockaå naturligvis halva priset på.
Blir cremé och aprikost.
 
Sedan hem och det var här helvetet började.
 
Jag satte så igång att försöka få ihop rygg, axlar, en krage på en den där då itusprättade byxdressen med fastsydd jacka/bolero.
Jag gjord exakt enligt instruktionerna jag fått, sydde fastän jag var helt övertygad till 110% att det skulle bli helt fel, för det såg fel ut under hela arbetets gång.
 
Så blev jag klar, petade ut hörn på den korta jackan, satte den på dockan och va faaaaaan...
DET VAR JU PERFEKT!!!!!
Jag fattade ingenting, inte ett skit om jag skall vara ärlig. men lyckats hade jag...
 
 
 
 
Herregud alltså, jag vet att det verkar futtigt men om ni suttit med den där jäkla boleron oh vänt och vridit och sytt så kan jag lugnt säga:
Det var FÖR MIG Einstein-jobb.
 
But I did it!!!!
 
Sedan tog jag dom väntade vovvarna ut på en sen kvällspromenad runt muren...
 
 
 
 
... och stan var lugn och behaglig.
 
Kom hem och duschade, såg "Million dollar listing" och efter det fick jag feeling, jag sydde mig mitt första par fleecevantar...
 
 
 
 
... efter mitt danska mönster.
 
Gratis vantar i gratis spilltyg och nu måste jag sova.
Är trött. är nöjd, den där kragen alltså, WOW, från klarhet till klarhet, nu har kund "Tant Raffa" en hel bolero igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0