Glädjefnatt och en riktig solskenshistoria...


Bättre och ljusare bild på rockbrallan som jag tvekade på igår...


... men när jag drog på mig den idag tänkte jag:
It´s a keeper!

Trist nog har jag inte tyg nog så jag kan göra en linning i samma tyg utan jag får göra som mönstret faktiskt föreskriver...
 
 
 
... sätta en mjukare muddresår och sedan sätta gummiband i det.
Hade jag haft mer tyg hade jag satt en midja i samma tyg men nu har jag inte det, bild kommer imorgon.

Läxa idag:
Kom igång sent pga annat på förmiddagen men chefen var informerad, det blev itusprättning av en blus, och gjorde nytt mönster.
 


Tog EVIGEHETER, men så finsprättade jag också och slaktade inte bara plagget, gjorde en egen ärm för kunden vill ha trekvarts ärm...
 
 
Sedan tog det stopp, skrev till chefen med frågor och fick inget svar, men då var klockan 17 så jag fortsätter imorgon.
 
Så till något HELT OTROLIGT en riktig solskenshistoria av rang!!!
Får idag ett meddelande från XX, en vän på fejan:

"Jag gick en sykorg från loppis i present förra året, är det din gamla?"

Hon hade nämligen fått...
 
 
... ett syskrin som en vän som hittat det på loppis och sedan gett henne i 50-års present.

Idag ser hon efter ett år i sin ägo vad det står i locket:
 
 
Men herregud, mitt första syskrin som jag fick när jag var 4 år av mormor!

Jag fick en chock, m
orsan måste ha skickat det på loppis utan min vetskap, för jag trodde att det ännu stod nere i källaren men icke då, nope, bevisligen inte!
Det hade åkt på loppis, köpts upp, getts i gåva och sedan hamnat hos XX.
 
Jag frågade genast om jag fick köpa tillbaka det men det fick jag inte på några vilkor, hon ville inte ha några pengar.
Byte mot ett retromönster föreslog hon? 
Jag rev fram det jag visste hon skulle älska...
 
 
... och så var bytet i hamn och jag började störttjuta, mitt syskrin liksom.

Och vilken jävla tur att man inte gift sig och bytt efternamn.
Vilken jävla tur att man var en ordentlig töis och skrev både namn och telefonummer (gissar av handstilen att jag gick i ettan eller tvåan när jag skrev det där för runt trean skrev jag skrivstil.

Och en sak till...
Morsan, hon skall få sina fiskar varma, sanna mina ord!
 
Så till kvällens exeriment, ny klänning på gång...
 

... ner i källaren, fram med klorin...
 
 
... blanda med vatten, ner försiktigt, försiktigt med tyget och en liten fräsig hänganordning...

 
 ... och så får vi se vad resultatet blir.
 
Vet inte om tyget är ren bomull eller blandmaterial, det lär visa sig.
Nu mot byxan, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0