Se där ja...

God förmiddag!
 
Här sitter jag med tända ljus på årets sista dag och ute är det grått.

Idag blir det ingen hundpromenad för mig och Milousan, det blir promenadvila eller så tar vi oss bara runt muren, igår blev det dock en fin eftermiddagspromenad i solen... 
 
 
... och TROTS att solen sken var utebelysningen i stan på...
 
 
Region Gotland, ja, dom vänder och vrider verkligen på slantarna så det står härliga till!
OJ, som dom sparar... not.
 
Och klockan 00.19 inatt blev det så vår 12-åriga förlovningsdag...
 
 
Tänk så unga vi faktiskt var där.
Tänk så många år som jag tror ingen av oss EGENTLIGEN trodde att vi skulle hålla ihop (ingen annan heller misstänker jag, iallafall inte i min bekantskapskrets).

Jag bränd och han "inte levt i så långa förhållanden", Taxiprinsen som vi kallade honom.
Och så kom den där eftermiddagen i augsti, jag avverkade min andra arbetsdag på mitt nya jobb och Chifen ville ner på stan och dricka vår tredje kopp kaffe PÅ STAN den dagen och jag sa "Ja" med viss tvekan för jag tyckte det räckte och blev över och nu är det redan 12 år.
 
Det roliga är att när jag passerade Borgen/bion igår under hundpromenaden på väg hem så tänkte jag:

- Fan att jag inte hade plånboken med mig för då hade jag kunnat gå in och köpa presentkort så kan vi gå och se nya Star Wars-filmen.
Orkar jag så går jag och fixar det senare.

Några timmar senare kommer sambon hem från jobbet och ger mig en present:
Presentkort till att gå och se Star Wars ihop!
Jag bara... se där ja.
Bröllop, ja hörrni vi får väl se.
 
Ikväll blir det inget firande ihop för sambon ska jobba, vi firar på onsdag istället och går och äter mat samt ser filmen.
Jag ska istället fira med mina vänner, det blir faktiskt en ren TJEJMIDDAG eftersom gubbarna våra jobbar.
Trerätters, lagar maten ihop, äter och spela spel, ser fram emot det, skall bli supermysigt.
 
Nu får vi se vad dagen bjuder på, något skall jag väl hitta på innan festligheterna.
Ha en underbar dag och kväll och vi ses nästa år.. typ imorgon då!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0