När lejonet kommer fram och julklappströjan på...

God morgon!
 
Mycket bättre här sedan igår.
Piju.
 
Körde "fasta" hela dagen i förrgår för att låta magen få vila, bara drack vatten och té.
Åt som först runt 20-tiden och drack lite kaffe, allt gick bra.
Vilade dessutom hela dagen förutom det lilla jag gjorde på provklänning nummer 2, tror även att det var bra.
 
Igår åt jag frukost och kaffe, tog magtablett och åt inget på hela dagen IFALL ATT när jag var på jobbet.
Jo några chokladbitar och té men inget mer.
Var dödshungrig när jag kom hem men ville inte riskera att behöva gå hem från jobbet men nu är allt som vanligt igen hos "Verkmästaren i magen".

Aldrig mer gammal fiskgryta.
Aldrig.
 
Nåväl, jag hann inte blogga innan jobbet igår för jag hade bokstavligen häcken full med att ringa en massa samtal gällande sonens gymnasieval.
Inget jag kan gå in på men OJ vad jag härsknade till i torsdagskväll när jag fick information från sonen som sedan bekräftades av sonens pappa.

Madde "The Pitbull" vaknade till liv och sedan skred jag till verket fredag morgon.
"The Pitbull" fick som hon ville... rätt ska vara rätt... så det så!

Var rätt roligt efter och jag sa till sambon att jag var riktigt uppiggad.

Ja, jag måste säga att jag kan faktiskt kan sakna lite "strid", sån´t där man kunde bli "tilldelad" på sina gamla jobb eftersom jag alltid var (och är) så bra på att vara bestämd och saklig i orättvisor.
Jag är fenomenal.
Måste vara lejonet i mig som kommer fram gissar jag.
 
 
När jag sedan slutade jobbet igår hann jag förbi Öster och köpa en present till idag, vi ska på 18-års kalas till guddottern.

När jag gick hem så höll jag på att frysa ihjäl.
Åt varm mat men blev inte varm.
Kröp ner i sängen till "På spåret" och det tog ett helt program innan jag hade värme i kroppen igen, då hade jag frusit inombords i 1½ timme.

Jag hatar verkligen vintern och hatar ännu mer beslutet att jag och sonens pappa tog beslutet att ta bort badkaret för två badrumsrenoveringar sedan.
Det var mer praktiskt med bara dusch.
 
Så här 16 år senare:
Möjligen mer praktiskt men fan så dumt.

Slut på gnällrutan och så en bild på sambon med julklappströjan på...
 
 
 
 
Sambon ville ha längre ärmar än på den förra för dom krympte i tvätten på förra tröjan så jag la till 4 cm.
Han blev jättenöjd, det blev inte jag för jag tyckte det blev för långa ärmar, nu får vi hoppar att dessa krymper i tvätten också.

Som ni ser så är det som en lila fläck mitt på bilderna, det är mobilen och inte tyget.
Gissar att det är den 190 år gamla skitmobilens ålder som spökar.
 
Nu skall jag börja dagen här, vi ses ikväll!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0