Ibland får man inte betalt...

Ibland kommer man inte få betalt för arbetet man gör och lägger ner, bara att inse fakta.

Idag, det tog mig tre timmar och ett otal försök för mig att inse att snedslå inte skulle funka på klänningen.
Ingen enkel lösning med vik 1 + 1 cm insåg jag ju kvällen innan dessutom.
Bara att inse faktum nummer tre:
Du måste göra en infodring till mönstret som jag gjort själv.
 
Sytt på inforingar har jag ju gjort, men gjort egna har jag ju då inte gjort.
Sett när chefen gjort, undvikit, inte kul.
Nej, jag är såååååå bekväm.

Dock, efter en eftermiddagstur till playan....
 
 
... med bad och sol gjorde jag infodringar till både halsringningen som blev perfekt...
 
 
 
 
 
 
... och blev så glad när jag klarat av det så när Bomfunk MC´s "Freestyler" och "Fire starter" med Prodigy på det då tokdansade jag värre än sångaren i Prodigy och sjöng högt för mig själv.

Man skulle kunnat att tro att jag var första kvinnan på månen men vad som för en sömmerska kan vara en baggis kan detta för mig som nästan enbart syr efter mönster eller slaktade kläder jämföras med en riktig jävla månlandning.

I all hast fick jag till ärminfodring och sydde på också, blev lika perfekt, sedan är det inte mycket kvar på klänningen.
Tack gode gud för det.
Nu på huvudet i säng.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0