Jag har sagt det förut och säger det igen...

Go´kväll...
 
Vilken dag det varit.
Tungt med begravning men det var en fin begravning och prästen som verkligen kände min moster gjorde det SÅ BRA.
Verkligen så bra att jag får tårar i ögonen bara av att tänka på det.

Det var hennes älskade Ihreviken som fick ligga i fokus för dagen så det kunde inte bli bättre...
 
 
Så blev det fika på Märtas, nybakt, mjällt och gott så det förslog, allt smalt som sammet i munnen.

Trevligt var det också, snack i vanlig ordning och som fin-prästen sa efter fikat:
Ni har verkligen trevligt ihop, det märks att ni är en sammansvetsad släkt.
Ja det är vi allt, vi har kul ihop.


Då var det över, dock...
Jag har svårt att förstå att hon faktiskt är borta, det är overkligt.

Väl hemma vart jag rastlös i väntan på att gå och träffa en kund.
Jag sydde på en fleecekofta då sonen kommer in i klipprummet:

Morsan, kan du sy om min Ralph Lauren- skjorta, sy in den lite?

Jag:
- Jepp, och så börjar jag nåla i sidorna på sonen.
Skeptisk son:
- Mmm, men du alltså, vet du verkligen hur man gör?
Jag:
Jepp. (nålar vidare)

Skeptisk son:
- Okej men det är dyr skjorta alltså...
Jag:
- Du jag har sytt om MYCKET dyrare kläder än det här, tro mig.
Skeptisk son:
Okej... suck...
 
Så nålar jag klart, visar sonen och han säger:
- Jamen det där ser ju jättebra ut mamma.

Jag:
(I told you so)
Mmmm, kör vi på det då?

Inte så skeptisk son:
Jepp!
 
Så travade jag iväg till en kund för att ta lite mått.
Det är en JÄTTETREVLIG dam på 82 som skall ha en klänning.

Vi pratade och jag mätte, och så pratade vi lite mer och så frågar tanten hur gammal jag är.

Jag:
45.
Hon:
VA, jag trodde du var 25 ungefär!

JAMEN PRECIS VA, det är ju det jag alltid har sagt, jag ser inte ut att var en dag över 25.
YES, då var det bevisat och hör sen.
(Kanske tanten behövde glasögon och hade mycket dålig syn för hon var ju ändå 82... ja...eller inte! )

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Gamla tanter är ju bara BÄST, jag ÄLSKAR verkligen tanter på riktigt.
 
Vilken dag.
Sannerligen blandad om vi säger så.
 
Nu skall jag nog sy en stund, vi ses imorgon igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0