Jag hinner inte...

Go´kväll.
 
Jag hinner inte blogga.
Nä, här går dagarna och vips så måste man krypa till kojs och sova och orkar inte skriva ett ord.
Det får bli lite bilder med lite text så ni har något HUM om vad jag gjort dessa dagar:

Ritat ett nytt mönster av två olika mönster efter att jag sytt det första provet till tantens klänning, klänningen var jätteful.
Jag fick börja om.
 
 
Lite strand...

 
 
Hem till tanten för provning och innålning av klänningsprovet och hem och göra några små justeringar...
 
 
Varit på Krönet igår med Nybyggarna, Piff & Puff samt Klokboken igårkvälls...
 
 
 
 
 
 
Min lilla sockerbit imorse...
 

Så kom tantens klänning äntligen till skott...



Tanten har ju då lämnat in ett tyg hon fått från Nya Zeeland.

Klänningen ÄR INTE KLAR men jag måste säga att tyget som jag tyckte såg ut som Haléns postorderkatalog från början, såg väl ändå lite mer OK ut efter att jag fick till mönstret och mönsterpassningen av blommor och blad rätt sjyst.

Dock...
Tycker väl inte att det kanske går att jämföra med "typiska landstyger" från tex Afrika eller Australien men okej då, eftersom "En Nya Zeelands-farare som jag känner mycket väl" (Klokboken
säger att detta är landstypiskt tyg och inte Haléns postorder så...Får jag väl lägga mig platt då.

Gjorde även snedslåar i samma tyg som skall sys på imorgon...
 

Fortsättning följer, nu skall jag sova.
Over and out!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0