Kan göra det i sömnen...

Godagens!
... eller go´kväll är det väl kanske nu.
 
Igår...
Vilken underbar söndag det var och vilket underbart väder.

Jag gick en långpromenad och när jag lämnade huset var det sol, när jag kom till Östergravar välde dimman in från havet...
 
 

... och jag kände bara:

TYPISKT!
 
Nåväl, när jag kom till slutet av Östergravar så sprack det upp och solen sken igen, piju, då var det alltså bara några minuter jag behövde stå ut med dåligt väder.
 
 
När vi sedan var på hemväg så stannade vi i Botaniskan och satt i solen i en hel timme och solade i lä och det var GUDOMLIGT...
 
 
 
 
 
 
 Varmt, gott, och jag klädde av mig jacka och fleecejacka efter en stund och satt i behaglig värme.
Det brände sååååå gott i skinnet att jag var rent lyrisk, nu är det vår, VÅR PÅ RIKTIGT.
 
Kommer hem, morsan putsade några fönster hos sig och meddelade:
Det är 20 grader i bersån!

Jag gick och kollade, jepp det stämde, det blev upp och fixa prickigkorv macka och kaffe, tog med mönsterböcker och ut i solen med solskydd (för säkerhetsskull) igen.
Kunde bara inte gå in och vara inne när det var så ljuvligt.

Det blev ingen fika med sonen och "göra ärende", vi får ta det i veckan istället.

Kom sedan in sent omsider och tog en dusch, fortsatte söndagsslappa och sambon och jag såg på tv lite senare på kvällen.
Jag försökte få till ett mönster till min lappade byxa, men tappade sugen när rutmönstret blev snett, jag la ner, det fick bli en hel slappardag helt enkelt.
 
Kom upp idag och har gjort en jävla massa, och på eftermiddagen sytt klart och i och i ett foder i en lång kavaj.
Blev klar med det vid 18.30 och att det blev så sent berodde på att jag var tvungen att handfålla det sista.
Men klar blev jag, jag kan göra sån´t här i sömnen numera.

Imorgon blir det ett nytt foder MEN då har jag ingen förlaga att gå på (dvs ett utsprättat gammalt foder) som man brukar ha utan att imorgon måste jag göra allt helt själv.
Det blir en ny utmaning i foderväg, make it from scratch.
Fortsättning följer.
 
Nu skall tanten ta ledigt från sömnad till imorgon, sedan skall jag iväg och titta på bomullstyger....
 
 
 
 
 
En gammal skolkamrat hörde av sig via FB och skall sälja av lite bomullstyger, jag behöver med andra ord INTE bo i Stockholm trots allt utan någon ville helt plötsligt rensa ur sina gömmor lite.
HURRA säger jag, väldigt mycket HURRA till och med!

Vi ses imorgon igen, sov gott alla glada.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0