Det är snustorrt...

God morgon!
Vaknar idag och är helt slut.
Ja, jag är jättetrött.
Jag skall slappa hela dagen tror jag bestämt.
 
Sonen kommer på middag, tror vi satsar på grillat idag för enkelhetens skull.

Annars följer man ju nyheterna och vad som händer med branden på ön.
Ett nytt Torsburgen ligger ju nära till hands att tänka och idag har tydligen vinden vänt och braden går mot Vänge socken, folk blir förmodligen evakuerade.
 
Rysligt otäckt.
Vi bor på en ö, det är SNUSTORRT och vattenbrist pga för lite snö och fint väder.
Klart man vill ha fint väder men just nu känns ett rejält regn i en vecka det som skulle behövas i hjälp mot branden.
Dock ser det ut att bara fortsätta vara fint väder.

Tycker det luktar brandrök i stan också, vinden ligger på från det hållet.
 
Under natten drömde jag dessutom mardröm!
 
Jag drömde att vi bodde på Brissund och att Milou försvann.
Gud som jag letade och sprang runt över hela jävla bygden och skrek efter hunden, vaknade med en riktigt otäck känsla att hon var död för jag hittade henne inte.

Ser att hårbollen ligger brevid och snarkar.
Jag har smått ont i halsen.
Undrar om jag skrikit under drömmen...?
Det är då man blir väldigt, väldigt glad att det bara var en dröm.
 
Hur varmt var det inte igår då?

Jag satte mig ute på balkongen (i bikni) runt niotiden för att dricka min andra kopp kaffe innan jobbet och svettades som en liten gris.
Det var outhärdligt varmt och när jag kom in i det svala badrmmet var det som en lisa för själen.
Då hade jag suttit enbart 30 minuter där ute.

Kommer till jobbet.
Oj...
BASTU!
 
Jag var glad att jag klätt mig i tunn klänning och ärmlöst.
När man väl fick öppna dörren var det VÄLDIGT SKÖNT men ändå varmt.
Ja, och det var premiär att cykla till jobbet utan jacka... hej-hej-sommar!
 
Nu skall jag borsta gaddarna och sticka och handla mat till ikväll så jag har det gjort.
Sedan får vi se vad dagen bjuder på, solning är iallafall EN av planerna för dagen.
Vi ses ikväll igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0