Fick för mig...

 
Fick för mig häromdagen när jag låg hemma och var risig att jag inte hade ett t-shirt mönster till man, så jag beställde ett...
 
 
... så upptäckte jag igår när jag letade efter mönster igår att jag ju visst hade ett t-shirt mönster till man...
 
 
... men då var det redan försent.
 
Nåja, jag får ju fler mönster i det ovan och inte bara t-shirten, jag får sätta den i sportfacket bland alla mina mönster.
 
Tänkte att en t-shirt kan ju vara bra om man någon gång vill ge bort en gåborts-present till en värd istället för en värdinnepresent.
En t-shirt går ju fort att göra, fortare än en fluga som värdpresent till och med (även om jag gillar FLUGOR BÄST såklart) och så är det ju väldigt användbart.
Fluga har man till fest, tischa kan man ju ha dagligdags.
 
Sitter och väntar på bättre väder, vill ut och gå med Milou.
Fast så är ju kroppen hängig och jag är supertrött, vill egentligen bara gå och sova, vad är det för fel liksom.
Vill orka sy.
Vill orka mycket och ändå vill jag bara äta och sova.
Gud vad jag gnäller, mer kaffe kanske?
 
Måste bara visa ett regnklädestyg jag hittade häromdagen också...
 
 
Ja, jag vet att det förmodligen är ett barntyg MEN det bryr jag mig faktiskt inte om!
 
Jag har letat regnjacka i flera år och jag tycker allt jag hittat är så jävla trist vilket i slutänden har slutat med att jag köpt set på Rusta för 99 kr, byxa och jacka i marinblått.
Varför köpa något dyrt när det ser likadant ut som det billiga?

Och så såg jag det här och tänkte direkt:
Superfint, "min rosa" och jag blev kär.
Hittade även "min" typ av regnjacka...
 
 
Kanske slimma den lite och förlänga och sedan är man helt hemma.
 
Nä, dags att samla ihop sig och gå ut och gå ändå, Milou kommer väl protestera för hon vill aldrig gå ut om det regnar.
Jag måste få lite luft och energi trots att min kropp protesterar.
GNÄLL IGEN... imorgon blir det bättre... for sure.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0