Iskall dag...

God kväll!
 
Här sitter jag inlindad i mitt täcke i soffan och bara njuter.
Njuter för att nu är jag ledig och gjort mitt för veckan, njuter för att det är storm ute och jag får vara inne i värmen.
Tänt ljus och lyssnar på vinden.
 
Stack till jobbet till elva idag och fick mig världens chock, igår var det 12 grader och kändes varmt ute och idag det var SVINKALLT ute och även i lokalen och jag var för tunnklädd.
Nordanvinden blåste rakt igenom husväggarna (
och märg och ben) och jag frös i tre timmar, toppen, precis vad min "förkylning eller vad det nu är" behövde.
Not.

Jag tog mig iallafall igenom den korta iskalla arbetsdagen och sedan hem, bytte om och så en undebart vacker, blåsig, kall (fast nu hade jag MASSOR med kläder på mig) och seg promenad med Milousan...
 
 
... ja, det var jag som var seg då och inte Milou, hon var yster som en liten höstvind...
 
 
... i vanlig ordning.
 
Vi mötte inte många, det var två stycken och sedan var det dött.

Lika dött var det på stan idag, alla var väl på enduro eller hemma i värmen, TROR att det var Halloween-parad på stan efter att jag stängt men inga folk ute och shoppade eller gick idag iallafall inte på Adelsgatan.
 
Så kom jag hem och åt varm mat och tog en skållhet dusch, druckit kaffe sent så jag ska hålla mig vaken tills klockan 20 och orkar se "Så mycket bättre", prognosen ser god ut.
 
Imorgon ska jag gå tidigt och sedan bara sitt och glo på tv och vila hela dagen.
Ska försöka boka in en biodate med min son i nästa vecka...
 
 
"Morran och Tobias" (YES!!!) har haft biopremiär och eftersom det råkar vara humor som jag och sonen har gemensamt...
 
 
 
... så måste vi gå och se den ihop, jag älskar Morran så är det bara.

Nu ska jag se på tv igen...
 
 
... och då ses vi då igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0