Då har jag lärt mig det...

God morgon!
 
Så var det söndag.
Klarade hela första jobbveckan med bravur, den där sista veckan gjorde susen för orken.

Blev ju sol igår, jag hade sovit 10 timmar och vaknade utvilad så vi drog till stranden SÅKLART, blåste småspik MEN det var en varm vind och varmt i vattnet.
Lång promenad med hunden på det, en skön och avslappnad lördag med andra ord.

Jobbade klart lite på ett linnemönster, sedan sydde jag skärp och fållade nertill på min nya klänningsdesign "Kort klänning med kimonoärm".
 
Fållade även ena armen, provade och nej, den blir för kort även om jag bara fållade 1 + 1 cm.
Ärmen slutar precis ovanför armbågen och det blir inte bra, tänkte inte heller på att axelpartiet drar ju upp hela ärmen så den delen upptill måste ju förlängas till nästa klänning också.
 
 
Jag kan inte ens använda den själv utan jag mäste sy på en enkel manschett eller förlängning på armen så till nästa måste den förlängas minst... ja 5-6-7 cm.
 
 
Jaja, det blir nog bra i slutändan, förlängningen kommer ju på denna ses som "en detalj" OCH så har jag lärt mig det som skall förbättras till nästa, inget mer med det.
 
Tre mönster har också fyndats till mitt mönsterbiblotek...
 
 
... och detta är till kund...
 
 
Dags att börja min dag här, vad det nu månde bliva, vi ses imorgon igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0