Lite otur liksom...

Idag är första dagen jag verkligen SYR på riktigt HEMMA igen då, vilken lycka.

Utvilad efter helgen och så startade jag upp med Madicken-förklädet i väldigt enkel modell.
Nästan klar och ska bara stryka på den för att sedan göra knapphål och sy fast knappar...
Då får mitt strykjärn helt plötslagt för sig att spotta ut brunt kalkvatten!!!
 
På det vita, nysydda förklädet.
Jag fick nästan spader, snabbt hämta fläckborttagningsmedel, spraya och ner i en hink med tvättmedel.

Där fick den stå några timmar, fläckarna borta.
Lite otur där liksom.
 
Sedan en snabb lunch med Syster-Yster, hem och tog en klänning från jobbet (Kapade och la upp den, sydde lite på herrskjortan och som sista punkt på dagen så svängde jag ihop den nya omlottklänningen som ska fotas...
 
 
 
Färgen på tyget ser ni lite bättre på första bilden, nu när jag fotade ikväll blev det nästan svart.
 
Annars så har jag varit inne två gånger på våran skolplattform och kollat om vi fått något svar på tentan men icke.
Magen maler på av all sress och lägger sig inte, kan knappt äta utan att få ont i magen.
Jag vill bara få veta... så fort som möjligt.
Hoppas på imorgon då.
 
Imorgon blir det herrskjorta hela dagen, nu måste den också bli klar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0