Jag och dragkedjor på jackor = inte en love-affair...

Go´kväll.
 
Kom hem och var pigg och hade intentionen att sy vidare på min återbrukskappa men så jag damp ner i soffan och bara dog.
So mutch för den orken.
 
Bytte dragkedja HELT SJÄLV på en jacka idag och vart så himla stolt över mig själv.
Alltså jag har tjatat om det hur många gånger som helst:
Jag Vs Dragkedjor ingen vidare kombo MEN jag utsätter mig för det.

Dock så väljer jag själv när det gäller jackor, jag måste verkligen vara "in the mood" för byte av en jackdragkedja annars är det tvärkört.
Att byta dragkedja på en jacka under PMS kan jag fetglömma, då är jag självmordsbenägen och helt under isen.

Att sy i en dragkedja i ett plagg är ju en baggis och att byta blixtlås på byxor, kjolar är även det numera en baggis, kläningar går dock bra beroende på klänning men:
Jackor suger.

Jag har dessutom använt chefen som SNUTTEFILT och frågat och frågat istället för bara köra på när det gäller jackor.
Idag sydde jag dock i en HELT SJÄLV, chefen påpekade bara en sak och det var två sömmar som skulle kommas ihåg att matchas annars sydde jag i hela skiten själv och ganska fort gick det också.

När folk knorrar över priset på byte av en dragkedja då kan jag bara säga så här:

Om det finns några sömmerskor/skräddare där ute som inte har vett att ta betalt för byte av en dragkedja ni syr i, skyll er själva.
Fy fan, det är värt varenda spänn att ta hutlöst betalt och punkt på den.
Aldrig att jag skulle sitta och ta 350-450-550 kr för byte på en JACKA, no way, det kommer kosta skjortan eller så får ni gå annorstädes.

Skulle aldrig undervärdera mitt arbete i just den kategorin, aldrig.

Nåväl, tillslut lossnar det väl på jackfronten också, men så måste jag ju jobba på det.
Mer.
Och mer.
Och mer.
S-U-C-K.
 
Dags att hoppa i säng, måste sussa.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0