När man blir utstirrad...

Idag steg jag upp halv nio.
Klockan nio sprack himlen upp från jämngrått till klarblått och jag tänkte:
Fan, jag tror jag kastar på mig hundkläder och drar ut NU ifall det blir dåligt sen.

Hade noll koll på "söndagens väder" så jag bara kände:
Soffan finns kvar resten av dagen.

Ut gick vi och ja... ni ser själva....
 
 
 
 
Inget fika med MEN vi satt på stranden (eller jag gjorde) och Milou sprang runt och nosade.

Och jag hade gjort helt rätt val för när jag var nyduschad och ihoppad myskläder med kaffe i soffan...
Grått väder ute.

Gud så glad jag blev att jag gått ut när jag gjorde och inte suttit hemma framför tv´n, nu kunde jag sitta resten av dagen framför dumburken och alla stackare som inte tagit vara på solen kunde känna sig blåsta.
Stackars dom.
 
När jag gick till jobbet igår hade jag så på mig min nya färgkaramell till klänning...
 
 
... och ja... den gick hem direkt skulle man kunna säga.

Hos barn som kom in med sina föräldrar.

Jupp.

När jag sedan kom till HM där jag skulle kolla en rea-jacka (bäst att köpa vinterplagg på rea eftersom man inte har råd att köpa för fullpris numera) så hade jag tagit en 34:a, den var för kort i ärmarna så jag hänger av mig den och går i klänningen igenom hela övre plan i butiken (provrum i ena delen och rea-plagg längst bort i andra delen) då var det länge sedan jag känt mig SÅ UTSTIRRAD det kan jag bara säga.

Butiken var full med folk, alla gick i svart, grått, marint dvs mörka färger på ytterkläder och kläder och så kommer jag och ser ut som en JULGRANSKARAMELL i stark lysrörsbelysning.
Jo, utstirrad blev jag och jag kände ärligt talat att det var ganska jobbigt.
Inte kunde jag vända i halva lokalen och gå och hämta min egen jacka heller och gå ut igen för det hade ju verkat konstigt så det var bara att fullfölja.

GÅ IGENOM HELA LOKALEN OCH TILLBAKA.
Det kändes som mitt eget Golgata.

Alltså jag kände mig ju själv FIN vill jag tillägga men det kändes som om resten av Gotland på HM inte tyckte det.
Dom undrade nog vad det var för tok-Fia som vågade sig på en sådan färgglad explosion till klänning.
Jaja, jag tycker om den iallafall och det är ju det viktigaste. 

Efter jobbet och några ärenden blev det hundpromenad med en bästis, vi råkade vara ute samtidigt med hundarna och så slog vi följe.
Sedan kom sonen och vi åt middag och så såg vi Mello vilket var JÄTTEBRA för en jävla gångs skull.
Gillade alla låtar utom Perelli och han Nano som gcik direkt till final...
Jag tror han vinner rubb och stubb.
Den var sjukt bra.

Dags att hoppa i säng, imorgon åker jag till Stockholm med chefen, det blir tyg och möbelmässa, ska väl hinna in en sväng till skolan också.
Sov gott.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0