Tenta-dagen...

Har skrivit tenta från klockan 08.30 till 18.10 idag med två små stopp för matintag.

Vid 16 hade jag en uppgift kvar och var tvungen att redan då äta kvällsmat redan för jag hade NOLL energi kvar i hjärnan.
Nacken skrek av allt sittande för det är den sannerligen inte van med och jag var inte speciellt glad över det MEN lättad att tentaskiten är över i Yrkeshistoria.

Insåg dessutom att hemtentor kan vara farliga.

Man börjar med:
1. 10 frågor bara, det här vipsar jag ihop jättefort.
Insikt:
2. Oj, det var visst mer att skriva än jag trodde.
Oro:
3. Har jag skrivit för mycket eller för lite?
4. Läsa igenom.
Ångervecka:
5. Ändra och inte vara nöjd.
Va fan...
6. Börja tveka jättemycket om man ens fattat ett skit i tentan.
Ångest:
7. Analysera ännu mera och tycka allt ser fel ut, ändra lite till, ta bort och lägga till nytt på sina ställen.
Tillslut:
8. Man är så trött så man skiter i allt tillslut, ändrar ett kommatecken, sparar och trycker på SÄND till läraren.

Jag har jobbar hårt, tror dock inte att jag fixar mer än godkänt men jag har iallafall klarat av min första tenta på högskola.
Seriöst, VEM hade trott det, inte jag iallafall.
Får jag "Icke godkänt" blir det mord.
 
Så till lite finbilder på klänningen från igår...

 
 
 
 

Jag börjar så smått fundera på mitt examensjobb och funderar på hur man ska få tag i ett vackert tyg som skulle kunna bli...
Alltså jag vet ju inte vad jag skall göra ännu men det lutar åt att det blir tre klänningar, som en liten kollektion.
Man behöver egentligen bara göra en MEN jag ska nog göra tre ändå.


En vardagsklänning och då tänkte jag ta min egendesignade jerseyklänning med kimonoärm.
Sedan tänkte jag ta min kimonoklänning som jag håller på med nu, även den egendesignad men sen skulle jag även vilja göra något sånt här.
Alltså i magen känner jag:
Dior och 50-tal.
 
 
 
Men skall jag då få ihop det med två kinomoinspirerade klänningar vet jag inte, det är isåfall att tygerna skall vara liknande.
Herregud, det är så mycket man vill göra men det är så svårt att bestämma sig.

Jag har tittat på Märthaklänningen här hemma och tycker tyget är så himla vackert, jag vill göra något sådant men med mycket fluff under, 50-tals fluff.
Skicka någon till Paris och inhandla tyg, eller hoppas på en stor Lottovinst så jag kan åka själv och köpa.

Nåja, jag ska inte hetsa, jag har tid att fundera på både det ena och andra men... VIPS så är man där.

Dags att bädda rent i sängen och krypa ner och sova, vi ses imorgon igen.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0