Va, imorgon...???????

Kommer till jobbet idag och har "Yllekjol till bröllop" på agendan och slutdatum är 11/2 har jag antecknat, finemang, då har man tid att pula på kjolen i några dagar.
 
Ringer kunden och vill boka provning på torsdag och kund replikerar:
- Eh,det kommer nog bli problem med det för jag åker till fastlandet redan imorgon eftermiddag med båten.
 
Jag:
VA, du sa ju den 11:e som slutdatum.
Kund:
Jo, men sa jag inte att jag skulle till fastlandet den 9:e INFÖR bröllopet?
 
Jag:
Nej, men det får jag lösa.
Jag får helt enkelt gå på måtten jag tog på dig och strunta i provning, deadline att hämta kjolen klockan 15.30 eller?
Kund:
Ja det vore jättesnällt.
 
Jag lägger på och tänker.
Helvetes jävla skit, Österholm, lägg på ett kol NU!!!!
Själv på jobbet för chefen är fortfarande på fastlandet.
FULLT med kunder, skar ut tyg och sydde mellan kunderna så gott det gick.
 
Ska så sy ihop och rynka kjol och foder, får se att det kommit en stor oljefläck på mittendelen av fodret Maskinkillen har varit hos oss idag också och förmodligen spillt någon droppe och där lyckas väl jag lägga foderkjolen, kalasbra!
NEEEJ!
 
Sprätta isär fodret, skära ut ny del, sy ihop, ser sedan att jag sytt på enas delen åt fel håll.
(ANDAS.. djupt...)
Sprätta, sy om, sinkad en hel jävla timme, sedan var det stängningsdags och jag kunde jobba ifred till 19.13 innan jag gav upp för dagen.
 
Insåg del 1:
Kjolen blir klar till imorgon!
 
Insåg del 2:
Hade detta varit för ett år sedan hade jag brutit ihop, fått svår ångest, blivit panikslagen, dessutom blivit handlingsförlamad i någon timme eller två, förmodligen ringt chefen och grinat.
Dessutom hade jag gjort det om jag jobbat hemma SJÄLV och inte med kunder och i butiken.

Sedan hade jag kört igång och slutfört det i tid men INTE mått bra... på månader.
 
Har det gått framåt under två år i en syateljé?
Hell YES.

Har jag brutit ihop idag?
Svar nej.
Jag har fokuserat och inte låtit kunder fått lalla för mycket med mig.

Fick panik i kanske tre sekunder och sedan släppte jag bara skiten och körde på och det gick ju jättebra TROTS en massa kunder...
 
 
 
Tänk så skönt och roligt att man märker att man faktiskt gör framsteg, på alla plan.
Har unnat mig lite jordnötsringar efter middagen idag för jag har varken hunnit med lunch eller kaffe idag så jordnötsringar fick kompensera. 
 
Stockholm var jättekul, nu måste jag dock på huvudet i säng, jag berättar om Stocholm imorgon.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0