Gott, blandat och en klänning...

God morgon!
 
Piju...
Här har det varit några hektiska dagar, fönsterputsningsdagen inräknad, det har verkligen gått i-ett-i-ett, jag är bokstavligen helt slut inför den nya veckan.

Midsommarafton spenderades i hos en bästis i Klintehamn, det blev traditionell sillunch, vidare till Sanda socken och midsommarstång, sång, kaffe och tårta.
 
 
Vidare blev det färd till nästa bästis i Fröjel och grillning där med samma gäng, en mycket trevlig dag och jag damp i säng nyduschad och helt slut.

Kom upp på midsommardagen och vilade typ bara någon timme på morgonen och sedan var det dags för jobb.
Ja, eftersom jag var ledig på fredagen var jag ju tvungen att jobba på lördagen, jag stack till jobbet och hämtade kläder och hem igen och jobbade på.
Tog mycket byxor som jag kunde förbereda och sedan kunde sätta mig ute i trädgården och handfålla när solen väl kom fram.
 
På kvällskvisten lyckades jag och Milou precis pricka in invigningen av Island games...
 
 
Så vi stod faktiskt och kollade en bra stund innan vi drog vidare på nya äventyr.

Igår sov jag ut MEN var dödstrött hela dagen.
Dumt nog jobbade jag lite ändå, jag BORDE ha vilat men det var dåligt väder och jag var rastlös fastän jag var trött.

Det blev förjobb på klänning i trikåjersey...
 
 
 
 
 
 
 
... ska fållas och få på knytband också.
Denna omlottklänning är samma princip som kimonoklänningen men som ni ser med smal ärm och en påsydd kant runt urringningen.

Denna modellen går skitfort att sy, mycket snabbare är kinomoklänningen, men eftersom kinonoklänningen har en "svårare" urringning med infodring samt kräver sömmar med vanlig maskin i det fasta tyget samt fållning av tygdelarna med overlock och denna bara kräver sömmar med locken så sparar detta väldigt mycket tid.

Fortsättning följer, nu ska jag jobba innan jobbet, ha en bra måndag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0