Orkamora...

Om tant är trött?
Jo tack det är hon.


Upp tidigt imorse, ut och gå med hunden, kasta sig efter dusch till jobbet och jobba, ut till vän för att hjälpa till med ett par stolar som inte gick att göra dessvärre för proffs måste till.

Jag skar ut tyget (favorittyg från Clarke & Clarke "Tempo" som vi säljer på jobbet) och så höll två av oss och en sköt med stiftpistol men:
Träet under tyget måste slipas till så sitsen går ner i ramen, tyget var för tjockt.

 
Dock, kommer bli skitsnyggt när det väl blivit klart, tyget är underbart!

 
Det blev ett mycket trevligt maratonfika istället med tårta och bulle men GODE VÄRLD så trött jag var när jag kom hem.
Vilket tempo.

Dock var jag så i gasen så jag NÄSTAN fick för mig att sätta igång och börja sy sambons t-shirtar men jag stoppade mig faktiskt själv och så fort jag sjönk ner i soffan i en ren pyjamas kände jag mig nöjd med att inte göra ett skit till.
Nyheterna och "Andra chansen" sen är jag liksom färdig för idag.

Jag var till och med på det planet när jag åkte hem från jobbet att jag inte handlade till middag imorgon med sonen utan jag tänkte:
Vi äter ute.
Orka laga mat.
Inte.
Kokamora har blivit Orkamora.
 
Vet ni vad Orkamora ska göra nu?
Jo, hon skall till och med krypa ner i sängen och fortsätta se på tv där, vill bara ligga under täcket och samla kraft till imorgon och så får vi väl se vad jag orkar med då...
Om ens nå´tt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0