Tjuv...

Goder kväller!

Sitter i soffan och laddar för att gå till sängs snarast, har stängt av telefon och har i princip gått in i mig sjäv.
Igår kom jag hem 19 efter handel och matlagning och somnade två timmar senare och vaknade nio timmar senare helt chockad av att jag sovit så länge
Tror jag har legat efter med sömnen ganska mycket dom senaste veckorna pga olika orsaker och nu säger väl kroppen ifrån.
 .
Sonen fyllde så tillslut sina 17 modiga år.
Det blev middag för mig och mamma (sambon jobbade tyvärr) ihop med son, pappa, bonusmamma och småsyskon på sonens val av restaurang:
"Mel´s diner", ett hamburgerhak.

Det ligger inte i ett område som är så himla mysigt kanske, Skarphäll, MEN det är tydligen jättepopulärt för det var packat med folk och maten var jättegod och det var väldigt mycket mat för dom 89 kr som jag betalade för min mat.
Mer än dubbelt så mycket som du skulle få för ETT mål på Donken och superfräscht dessutom.
Sedan åkte vi hem till sonens pappa och fick kaffe och dajmtårta som sonen önskade sig, det blev en väldigt trevlig kväll som slutade efter 3 ½ timmars firande.

Dessutom...
Mamma....
Alltså hon tar väl som vanligt priset i rolighet.

Vi skulle åka hem och går ut i bilen, mamma får inte i nyckeln, hon ber mig pröva och jag säger att ratten har ju låst sig så det kanske beror på det...?
Både jag och mamma försöker igen, men nej det gick bara inte att få in den i låset.

Jag får då gå tillbaka in och be sonens pappa komma ut och kolla på vad som är fel och han traskar med ut.
Han får nyckeln, försöker några gånger han också och fattar inte heller varför det inte går att få i nyckeln, detta var ju mycket märkligt.

Så tittar han på nyckeln och utbrister:
Men det här är ju MIN bilnyckel!

Och mamma TJUVEN bara... "Va?" och tittar på nyckeln och säger "Jaha, ja nu ser jag att det inte är min ja...".

Vi börjar alla tre gapskratta, till råga på allt upptäcker mamma då att hon fått med sig bonusmammas handväska OCKSÅ och det var där hon fiskat upp "sin" bilnyckel ifrån.
Snark, supertjuv tillråga på allt.
Vi skrattade hela vägen hem, morsan har noll koll i vanlig ordning.

Dags att hoppa i säng, imorgon är en nyar dag, nattinatti.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0