Taxarna fortskrider...

Idag har det varit en väldigt lugn dag, behövligt.
 
Den obligatoriska långpromenaden med jycken, dusch och sedan bara vila hela dagen.
Tända ljus.
Novembermys.

Eller vila NÄSTAN hela dagen...

Jag tog och fixade en sväng med gamla Bettan, lite smörjning, städning, allmänt underhåll...
 
 
... för att hålla henne på mattan.

Sedan vilade jag igen tills jag blev uttråkad, då satte jag igång med tax-klänningen igen...
 
 
Min cover är ju paj nu då, dvs den man fålla trikå med men jag fixade att fålla hela klänningen med min vanliga maskin, man är väl proffs vid det här laget...
 
 
 
 
Ärmarna är dock körda utan covern, där måste det vara flexibelt, där kan jag TYVÄRR inte fuska på den vanliga maskinen...
 
 
Funderar på hur jag ska lösa det, Mino min symaskinsMino kommer ju snart så vi får hoppas han kan lösa det och jag kan få betala efter jul, nästan klar alltså...
 
 
... fortsättning följer med finbilder när den är helt klar.

Sedan så är jag grymt sugen på att sy en jeansklänning i denna modellen i gamla återvunna jeans...
 
Har själv kladdat i paint hur jag skulle vilja få till det, bara att försöka hitta snyggt slitna gamla jeans då.
 
Varit en väldigt bra dag, jag hoppas på samma lycka imorgon, nu ska jag sova.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0