Uppfostrad eller inte...?



God morgon!


Söndag, SOL och strax hundpromenad, igår körde jag jobb och hängde med sonen i hela fem och en halv timme, vi roade oss med fika, läxhjälp, middag och flamsåtrams.
Hade en mycket mysig eftermiddag och kväll.
 
Så över till fredagenkvällen...
 
Jag kom hem från jobbet, hade varit och handlat, en vän ringer, jag pratar med henne medans jag packar upp och plockar iordning här hemma.
Fixar till min middag och ställer den MITT PÅ SOFFBORDET framför tv´n för jag är själv och tänkte att jag sitter där och äter innan jag går och tar en dusch.

Pratar vidare med min vän medans jag lämnar den där maten mitt på soffbordet och fixar vidare.
Det går en stund.
Jag hör hunden gläffsa ute i vardagsrummet men så blir det plötsligt tyst, tänker inte mer på det dock.

Kommer ut från köket och vilken syn möter mig...?

Milou STÅENDES MITT PÅ SOFFBORDET ÄTANDES MIN MAT!!!!!
Vad i...
Jag ryter i luren till min vän:
Jag får ringa upp dig sen!!!!
 
Kastar mig mot hunden och lyfter snabbt upp henne från bordet och in i badrummet, hon hade min middag över både snok och öron!
Fyar och ryar.
Detta har dock aldrig hänt på 6.5 år, hon är såååååå mycket mer uppfostrad vid nu sin nu medelålder, men det kan tydligen slå slint för den bästa.
Hundpsyk nästa!
 
In i duschen och sanerar odjuret...
 
 
Kan man se mer skamsen ut?
Tror knappast det. 

Milou hade med andra ord hoppat upp i soffan, hoppat från soffan till soffbordet (inte så stort hopp) et voilá...
En extra middag serverad till jycken!

Detta var väl helt jämförbart när min förra hund en gång hoppade upp och fick tag i julskinkan en julafton när alla satt inne och åt samt när Flisan även fick tag i ett smörpaket hos mina dåvarande svärföräldrar, smällde i sig hela smörpaketet och sedan spydde upp det på deras nyinlagda heltäckningsmatta.

Eller kanske inte den sista händelsen för den var sååååå pinsam och traumatisk för mig för det var första gången jag träffade dom, men iallafall julskinkan.
Det kan slå slint för den bästa och Flisan var iallafall SÅ MYCKET KLOKARE än Milou.

Nu hoppas undertecknad att detta var en engångsföreteelse annars...
Dags för solig promenad, vi ses imorgon igen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0