Växtvärk...

Just nu känns det lite så här...
 
 
... jag har lite växtvärk faktiskt.
 
Det har hänt VÄLDIGT mycket spännande saker denna veckan och jag har pirr i magen.
Vissa stunder har jag regelrätt magsår, vissa stunder faller jag fritt ner men så får vinden fart i mina vingar och jag vänder uppåt igen.
Pirr i magen och så fler sömnlösa nätter men det ÄR POSITIVT men jag är å andra sidan en trygghetsnakoman som bara vill gå och trampa i min lilla autistiska jobbvärld och det jag ska ut i nu är väldigt många trådar att väva ihop.

Men jag tror verkligen jag har gjort ett bra val i livet med dom här tre åren och det ser ljust ut.
Jag måste bara släppa sargen och ge mig ut i matchen nu... och då menar jag NU, jag kan inte tveka.
Jag ska berätta när allt är klart.


Tog två vändor med Postnord denna veckan TROTS att jag lovade mig själv att inte göra det och mina tyger är så "PRIO" så det är inte klokt och dom "letar efter dom manuellt" sades det i luren i fredagsmorse.

Jag skrattade faktiskt när jag lagt på luren och tänkte:
Hade det varit kungen som behövt dom där tygerna så hade det minsann inte tagit så här lång tid!
Nu är det ju inte kungen utan bara jag så det där "PRIO´T" är nog inte så högt trots allt...
#visnackartrevckornu


Och ännu är inte tygerna spårbara när jag sökte nyss.
Nä.
Högsta prio var det.
Jepp.
 
Jag gjorde foder i fredags till min "Drottning-Silvia-anno-1985-möter-geisha-klänning" efter ha fått försöka hitta blått foder för det jag beställt matchade inte, men tillslut så...
 
 
 
 
 

Mönsterpassningen är väl OK också då´ra trots att mönstret i tyget bara går åt ett håll och jag inte hade tillräckligt med tyg, det får duga... 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja, ja, jag har landat i att detta blir NOG BRA i slutändan även om detta inte varit min plan eller modell från början men sambon tyckte den var jättefin på när jag provade den och han fotade för att jag skulle få se hur det tar sig.

Jag försöker få klänningen att växa mentalt och varje gång jag går förbi den och så tänker jag (utan att riktigt mena det) "FIN" fast det går faktiskt bättre och bättre för varje dag som går.
Det blir nog bra som sagt.

Provade även detta provet (som nu inte blev vald klänningsmodell till examensarbetet) och klänningsmodellen är smashing, mamma som nålade ihop den i ryggen och framtill för att få upp längden vill för övrigt ha denna när den är klar men som hon säger "Jag vill inte att klänningen ska sitta åt"...
 
 

Jag:
- Men mamma den SKA sitta åt!
Mamma:
- Ja men jag vill ha den lös.
Jag:
- Jag hör dig men nu är det en åtsmitande modell, du får den men den ska sitta åt.
Mamma:
- Ja och jag hör dig men jag vill ha en lös.
Jag:
- Du då får vi hitta en annan modell med trumpetärm för denna ska vara tajt, den blir inte snygg annars och PUNKT mamma!
(ENVISA MÄNNISKA!!!!)

Igår lyckades jag klämma in en middagsdate med sonen på "Brooklyn burger" också...
 
 
Och här vill jag verkligen puffa för en gotländsk restaurang utan att vara sponsrad:
Bästa burgaren i stan!!!
Bästa!!!
 
Nu ska jag ut i solen och gå med Milou och fira ledig söndag med att sola.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0