Powerwomen...

Kvällen innan releasefesten så kommer jag hem från jobbet vid fyra från jobbet och kände:
Borde jag inte bara sy mig en kjol och glamma till min entré?


Vad har jag i mina tyggömmor?
Skall jag göra en snabbkjol?

Vilade, åt mat, såg på tv och vid 20-tiden åkte ett tyg fram, min batikkjol (för jag hade ju inget mönster).
La tyget på skrodden för att få ett schwung i det tjocka jaquardtyget och...
Klipp... klipp... klipp... klipp...
 

Två timmar senare hade ett "fuskbygge" blivit en TYP galakjol, dessutom upptäckte jag att jag hade en funktion på symaskinen som kan göra en sk blindfåll.
Alltså jag har haft min maskin i SJU och ett halvt år och NU upptäckte jag det som först.
 
En blindfåll är som typ en handfållning fast på en riktig handfåll får inga "noppor" synas på framsidan men om man gör ett fuskbygge samt har ett tjockt tyg gör det inte ett skvatt, då kan man leva med små noppor nertill faktiskt och fållningen tar nollkommaswishsekunder...
 
 
 
 
Jag tvekade väl kanske en nanosekund om jag verkligen skulle ta på mig kjolen men så kände jag:
Ingen kommer ihåg en fegis, inte smälta in, STÅ UT!

Och så fick det bli, på med en svart HM-tröja, höga kilklackar och off we went!

Kom in och ja...
Jag stack ut.
Minst sagt.
Bara att räta på ryggen och äga den där kjolen och mitt märke.
 
Fick min bild tagen av den fantasktiska "Freswe"/Freddie Mûller och han fick mig verkligen att se ut som den POWERWOMEN jag kände mig som.
Stark, bestämd, äger och HÄR KOMMER JAG!
(som den blyga viol jag nu är 
)
 
 
 
 
 
 
När jag såg den här bilden så fick han mig att se ut som om jag skapat "Dior" och min spontana reaktion var:
WOW!

När jag sedan gled in på Ica för lite handel efter festen fick jag en del KONSTIGA blickar från andra kunder och som grädden på moset möter jag tre tonåringar på vägen ut som håller på att glo ihjäl sig och så hör jag:

- Vem fan tror HON att hon är som går och handlar i balkjol?
 
 
Och jag svarar halvhögt när jag lastar på min cykel så dom inte hör:
The fucking queen of everything!


PUNKT!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0