Ett prov...

 
Nu är jag äntligen på gång igen, kroppen känns verkligen bra och visst har jag någon liten host-rest kvar men den är helt överkomlig.
 
Igår var det teori och idag har jag startat upp ett prov till min examensklänning i ett av dom billiga tygerna jag köpte i Stockholm sist, det fick bli det havsgröna...
 
 
Mitt klänningsprov blir dock kortare i längd än originalet kommer bli och med en kortare ärm, hade inte så mycket tyg även om jag på en kortare version slösar 3 meter...
 
 

Bara utskuren i delar på dockan...
 



... här är när ryggsömmarna på överdel och kjol sytts...
 
 
Eftersom jag ändå ska göra denna "på riktigt" så har jag nu beställt dragkedja och foder från SoS ikväll.
Bara ett problem med detta, jag kanske har ändrat mig på om jag vill eller ska ha det här mönstret, herregud, nu har jag fått panik.
 
Fortsättningen följer...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0