Bordeauxröd klänning...

 
Nästan en av dom sista klänningarna innan examensarbetet, en bordeauxröd omlottklänning...
 
 
... svårt att fota idag för det har varit så skumt ljus.
 
Det som också är skumt är hur det här tyget betett sig.
Det är fjärde gången jag syr i crepe georgette men ingen gång har det blivit så fult när jag strykt på tyget.
Svårt att se här pga ljuset (eller bra iofs) men det har blivit fläckigt när jag strykt på det och bucklar sig konstigt tex baktill när jag sytt på dom stora tygstyckena, så har inte tyget hållit på förut.

Jag har testat så det inte är stykjärnet som jävlas (samt kalkvattnet) men det är det inte, jag har strykt vitt tyg och andra tyger men denna färgen i tyget och järnet vill inte gifta sig.
Jag får tvätta den så får vi HOPPAS att det försvinner.
 
 
 
 
 

Påskafton idag, på gång till middag om någon timme eller två, släktmys och påskbuffé.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0