Affordable glamour...

God morgon!
 
Vaknade idag till höstrusk, kände att äppelkaka (från gårdagen) och vaniljsås till frukost ihop med kaffe och tända ljus är väl en bra idé...?
Ja, så då blev det en onyttig lyxfrukost då.

Igår blev det inte mycket gjort här faktiskt, det blev en lång morgon framför tv´n, hundpromenad, gjorde äppelkaka, såg på tv och la upp en stickning (ja DET var inte igår!!!) fikade med son och sambo, jag och sonen lagade mat och sedan tv  och stickning igen.
Otroligt skönt, jag bara slappade.

Dom andra dagarna här har jag planerat för nya plagg, sytt, testat och så blev toilen/provet till Gatsby-klänningen avprovad och den blev bra med bara några innålningar som ska justeras i mönstret för att få det perfekt...
 
 
 
 
 
... det här kommer bli SÅ kul att sy, skall faktiskt köra idag för den ska provas av igen på tisdag morgon!
 
Det som är roligt med den här modellen är att den är så enkel och sedan är det stretchsammet så den kommer forma sig själv pga tyngden i tyget.
Sedan kommer det bli som ett litet släp därbak om jag får som jag vill, ana skon fram och lite längre bak, det är ju lite tidsmässigt och eftersom dom ska vara inne och klänningen är lätt att tvätta så får vi se, det bestämmer vi vid nästa provning.

Kan bli en blivande produkt i undertecknads sortiment, "affordable glamour" tänker jag.
Behöver inte bli just i det här tyget men i tyger som har ungefär samma tyngd i sig.
 
Det som jag då blev MINDRE nöjd med är nästa "Sporty Spice" i melerat gråblå sweatshirt-tyg...
 
 
 
 
 
Nej det där blev så tråkigt och intetsägande att DEN varianten kommer inte bli aktuell, det måste vara mycket färg i tyget, mer liv eller med print annars säger skaparen i mig:
ZzzZZzzzZZZzzz BORIIIIING!
Det där blev för mycket "Sportaffär" och även om det är en Sporty Spice ska den vara lite roligare än det där.

Den Sporty Spice som då blev BÄTTRE i samma modell var den jag då gjorde till mig själv.
 
Jag har sparat ett stickat tyg i "dusty pink" med mörkgrått i som jag har väntat på att rätt projekt ska dyka upp och så gjorde det helt plötsligt det i och med Sporty Spice, det blev alltså en present till mig själv i höstrusket...
 
 
 
 
 
 
 
Ser ni dessutom skillnaden på den tråkiga grå och denna med lite mer liv i tyget?
Blir en helt annan grej tycker jag.

Sedan så har jag svängt ihop två nya bodycons i navy och klarblått i rätt storlek denna gången, den har blivit "S" istället för Size 0...
 
Size 0 såg ju ut så här och jag kunde bokstavligen inte röra armarna...
 
 
Dom nya är nr. 2 och 4 på bilden...
 
 
... och på mig...
 
 
... blev mycket bättre och jag ska ta finbilder på modell (eller mig själv) och lägga upp lite längre fram!
 
Ja, det var allt från skräddaren idag, nu skall jag börja min söndag här, vad det än månde bliva!
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0